رییس پلیس فتا استان البرز هشدار داد:

استفاده از پیام رسان ها سبک جدید کلاهبرداران مجازی

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۱:۰۶:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰۶
استفاده از پیام رسان ها سبک جدید کلاهبرداران مجازی
رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: به تازگی کلاهبرداران برای ارتباط با سوژه های خود به جای استفاده از خطوط تلفن همراه از برنامه "واتس اپ" استفاده کرده و کلاهبرداری با شیوه های مختلف را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: اخیرا کلاهبردارن در پیام رسان "واتس آپ" برای جلب اعتماد قربانیان، تصویر پروفایل خود را لوگو سازمان صدا و سیما قرار داده و با معرفی خود به عنوان کارشناس صدا وسیما مالباختگان را به پای عابر بانک ها کشانده و با شیوه های مرموزانه ای اقدام به خالی کردن کارت عابر شهروندان می کنند.

وی با بیان این که شهروندان به هیچ وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند، اظهار داشت: همچنین در مواردی مشاهده شده که کلاهبرداران با شماره تلفن همراه شاکی بر روی گوشی تلفن همراه خود برنامه واتس اپ را راه اندازی کرده و کد تایید واتس اپ را به صورت تلفنی از شاکی استعلام و با نصب واتساپ بر روی گوشی خود با شماره تلفن شاکی اقدام به کلاهبرداری از دیگران می کند.

این مقام انتظامی با بیان این که شهروندان هوشیاری لازم را در خصوص مواجه با این گونه افراد داشته باشند گفت: در صورت مواجهه با این گونه پیام ها و تماس ها، بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به ماموران پلیس اطلاع دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز