گزارشی از حضور کاروان خادمان رضوی در شهرهای مختلف کشور،

ایران، زیر سایه خورشید

۱۳۹۹/۰۴/۱۲ - ۱۷:۵۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۳۷۱۰
ایران، زیر سایه خورشید
با همه کوچکی اش مردم را خسته و کلافه کرده و اقتصاد را بر هم زده و بسیاری را خانه نشین کرده است و جان برخی را نیز گرفته است. باید راهی باشد، باید چیزی باشد که حال مردمان این سرزمین را خوب کند.

تضرع در برابر ذات مقدس الهی با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شاید همان درمان درد روح و روان مردم گرفتار امروز باشد. توسلی که با این شرایط راه دورش بیشتر از نزدیک توصیه می شود. زیارت از راه دور، سال هاست که در قالب راه اندازی جشن های مردمی زیر سایه خورشید با اعزام کاروان خدام رضوی به نقاط مختلف به راه افتاده است. زیارتی که قلب های شکسته و دل های پریشان را فقط با یک نغمه رضا رضا هوایی می کند و آن ها را با پای دل در حریم علی بن موسی الرضا(ع) به پرواز در می آورد.

کاروان های زیر سایه خورشید امسال با همه تهدیدات کرونایی و با اتخاذ تدابیر بهداشتی، برای سیزدهمین سال متوالی به دو هزار نقطه از کشور عزیمت کردند. با پرچم سبز رنگ گنبدش که نماد یکدلی است، با نمک های متبرکی که بر سر سفره هر هموطنی او را نمک گیر آقا کرده است با نبات متبرکی که کام این روزهای هموطنان مان را شیرین کند.

خدام رضوی امسال با انجام تست کرونا محیای سفر شدند. آن ها پس از دریافت پروتکل های ابلاغی ستاد برگزاری سیزدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید برای اذن از آقا در آیین بدرقه کاروان‌های زیر سایه خورشید با عنوان «اذن اعزام» در حرم مطهر رضوی، گرد هم آمدند و با برگزاری آئینی متفاوت نسبت به سال های پیش از مولای خود رخصت خواستند.

88 هزار جشن خانگی؛ جشن هایی کوچک اما جذاب

امسال در قالب این جشن ها و در جای جای کشورمان، خادمان رضوی یا از طریق شبکه های مجازی یا از طریق آنتن شبکه های محلی و استانی میهمان شیفتگان حضرت رضا(ع) بودند و برخی نیز از طریق بالکن منازل در نقاطی که این امکان فراهم بود دل ها را روانه صحن و سرای ملکوتی حضرت رضا(ع) کردند و با همراهی و همدلی مردم 88 هزار جشن خانگی در نقاط مختلف کشور برپا شد.

حج فقرایی آقا

امسال خادمان هم چون سال های گذشته علاوه به شهرها و روستاها، به مناطق صعب العبوری سر زدند تا رسالت خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانند. نقاط محروم و روستاهای دور افتاده کم برخوردار از جمله مقاصد کاروان های زیر سایه خورشید بود.

امسال سفیران بارگاه رضوی در سال جهش تولید به کارگاه ها و کارخانه هایی رفتند که در روزهای کرونایی و تحریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی چرخ صنعت را وانگذاشتند. رفتند تا خداقوت بگویند به همت بلند صنعتگران و کارگران و تقدیر کنند از تلاش های خستگی ناپذیرشان.

نمک پرورده ام آقا

خادمان رضوی در اقدامی مشترک نمک متبرک بارگاه منور رضوی را جهت پخت نان در اختیار نانوایی های شهرهای مختلف کشور قرار دادند که به دنبال این حرکت برخی از نانوایی ها نیز نان را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند. امسال یک ایران نمک پرورده علی بن موسی الرضا(ع) شد.

پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها امسال در راس برنامه های کاروان ها بودند. جهادگرانی سپیدپوش که از ارزشمند ترین هدیه الهی، سلامت خویش گذشتند تا در کنار هموطنان دردمند و بیمار باشند. تقدیر از مدافعان سلامت و تکریم شهدا و ایثارگران فوت شده ازکرونا امسال با ارسال پیام تقدیر و تسلیت تولیت آستان قدس رضوی همراه بود.

منازل غسالان فوت شده از بیماری کووید 19 از دیگر مکان هایی بود که خدام رضوی به آنجا رفتند و با خانواده های آنان نیز ابراز همدردی کردند. پاکبانان نیز از دیگر گروه های جهادی پشت جبهه بودند که آرام و خاموش همچون همیشه آلودگی ها را می زدودند؛ گاهی با جارو و گاهی با ضدعفونی کردن اماکن و محل های مشکوک به ویروس کرونا.

امسال مادران و پدران شهید هم میزبان خادمان امام رضا(ع) بودند. از مادری که بی اطلاع از حضور خدام در سالگرد شهادت فرزندنش بر سر مزار، دل را به ضریح علی بن موسی الرضا(ع) گره زد تا دیدار با خانواده های شهدا در منازل شان که تجدید میثاقی دوباره با آرمان های آنان داشته باشند.

«با اجازه امام رضا(ع)...، بله»

نوعروسان و آقا دامادها نیز در ایام دهه کرامت سفره عقدشان را زیر پرچم علی بن موسی الرضا(ع) پهن کردند. محفلی که مزین و متبرک به نام علی بن موسی الرضا(ع) شده بود و آرزوی همه برای آن ها خوشبختی زیر سایه ولی نعمتشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و ...

برکات این حضور تنها به یک مراسم ختم نمی شد بلکه بسیاری از خیرین به شوق این حضور دستگیر جوانان شدند. برخی با اهدای جهیزیه و برخی با اهدای سقفی برای مدتی تا زوج های جوان کم برخوردار قوت بگیرند.

عده ای هم برگزاری مراسم ازدواج آسان را پیش گرفتند تا مبادا دختری بدون پوشیدن لباس عروس و حسرت به دل روانه خانه بخت شود.

خطبه های عقد یک به یک به مهر جاری شد تا زوج های جوان با پیروی از سبک و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زندگی دنیا و آخرت شان را زیبا کنند.

کرونا با همه مشقت هایی که برای خادمان، تشکل ها و مردم در نقاط مختلف ایجاد کرد اما نتوانست پیوندی را که در این سال ها به مهر ایجاد شده بود را خاتمه دهد. همه متوسل شدند تا با توسل به حضرت شمس الشموس ایشان را وسیله رفع مشکل و مصیبتی به نام کرونا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز