مرمت و محوطه‌سازی قلعه تاریخی باقرآباد بافق آغاز شد

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۲۲:۰۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۵۰۹۳
مرمت و محوطه‌سازی قلعه تاریخی باقرآباد بافق آغاز شد
با اعلام رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پروژه مرمت و محوطه‌سازی معابر اطراف قلعه تاریخی روستای هدف گردشگری باقرآباد شهرستان بافق با ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبار ملی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا،  به نقل از ایرنا "لیلا رنجبر"رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق با اعلام آغاز پروژه مرمت و محوطه‌سازی معابر اطراف قلعه تاریخی روستای هدف گردشگری باقرآباد شهرستان بافق، گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل سنگ فرش معابر و محوطه سازی اطراف قلعه تا آسیاب و «دنگ خانه » است و در راستای تکمیل و ارتقا زیرساخت‌های گردشگری به اجرا درآمد.

رنجبر افزود: عملیات اجرایی پروژه محوطه سازی قلعه یادشده که توسط میراث فرهنگی بافق در حال اجراست تا پایان سال مالی  ۹۹  به اتمام می رسد.

به گفته وی، قلعه باقرآباد با شماره ١٣٠٠٠ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و زمستان سال ۹۸ به عنوان بزرگترین قلعه بوم گردی استان یزد و  یکی از مراکز مهم بوم گردی شهرستان توسط بخش خصوصی مورد بهره برداری قرار گرفت.

سه اثر ناملموس شهرستان بافق از جمله پخت « کله گیپا»، « پلوتوکی »و « فن منال‌بافی» تیرماه جاری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی شهرستان بافق شناسایی شده که از این تعداد ۷۳ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

نظر شما