رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

وضعیت قرمز کرونا در گلستان/ ظرفیت بیمارستان ۵ آذر تکمیل و بیمارستان صیادشیرازی در حالت آماده باش است

۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۳۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸۳
وضعیت قرمز کرونا در گلستان/ ظرفیت بیمارستان ۵ آذر تکمیل و بیمارستان صیادشیرازی در حالت آماده باش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از قرمز شدن تمامی شهرهای گلستان خبر داد و گفت: ظرفیت بیمارستان 5 آذر تکمیل و بیمارستان صیادشیرازی در حالت آماده باش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: عبدالرضا فاضل  اظهار کرد: متاسفانه از امروز وضعیت تمامی شهرهای گلستان در شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فقط دو شهر علی‌آبادکتول و مراوه‌تپه در وضعیت نارنجی هستند اما تمامی پروتکل‌های وضعیت قرمز برای این دو شهر نیز اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: متاسفانه مهمترین عامل شیوع ویروس در استان برگزاری مراسم‌های عزاداری و عروسی و ایجاد تجمع‌های غیرضروری است.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر براساس پایش انجام شده از بیماران بستری، بیش از ۹۰ درصد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان اظهار دارند که روزهای گذشته در مراسم عروسی حضور داشته و علائم آنها پس از شرکت در عروسی بروز پیدا کرده است.

وی با اشاره بر اینکه برگزاری تمامی مراسم‌های عزاداری و عروسی با توجه به وضعیت موجود در استان و براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ممنوع است، گفت: براساس این مصوبه حتی برگزاری مراسم عروسی در اماکن خصوصی و منازل نیز ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، گشت‌های مشترک شبکه بهداشت و دستگاه‌های نظارتی، قضایی و انتظامی به منظور کاهش شیوع ویروس و حفظ سلامتی مردم بر عملکرد تالارها نظارت خواهند کرد و در صورت تخلف بلافاصله تالارهای متخلف پلمب خواهند شد.

فاضل گفت: دهیاران و فرمانداران موظف شدند هرگونه برگزاری مراسم عروسی و عزاداری را گزارش و با هماهنگی مرجع قضایی برخورد لازم با آنها صورت گیرد.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر در بیمارستان پنج آذر گرگان تمامی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران کرونا پر شده و بیمارستان صیاد شیرازی نیز در حالت آماده باش کامل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز