نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران:

اقتصاد نفتی، اقتصاد مطلوبی نیست‌/ در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود

۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۲:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۶۸۸۹
اقتصاد نفتی، اقتصاد مطلوبی نیست‌/ در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود
نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران با تاکید بر این‌که اقتصاد نفتی، اقتصاد مطلوبی نیست‌، گفت: در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، در دیدار مدیرکل امور مالیاتی و معاونین و روسای ادارات استان مازندران گفت: یکی از بهترین راه‌های رفع مشکلات کشور همین مالیات است. نمی‌شود همیشه مشکلات را با نفت و چیزهای دیگر بر طرف کرد. اداره کشور با یک محصول و دو محصول شدنی نیست. اقتصاد نفتی اقتصاد مطلوبی نیست‌. دولتی‌بودن اقتصاد نیز شدنی نیست. در قانون اساسی بخش خصوصی دارای همیت بسیاری است.

او افزود: کسانی که در حوزه مالیات زحمت می‌کشند، زحمتی بجا و روی ریل اصلی اقتصاد ما است. منتهی در مالیات باید عدالت، هوشمندی، توزیع درست و حال و روز افراد رعایت شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران ادامه داد: در نامه حضرت علی علیه‌السلام به مالک آمده است «بیشتر از توجه به مالیات کشور، باید به بهبود معیشت مردم توجه شود.» اولویت سر سامان دادن معیشت مردم است. توجه بیشتر به مالیات به خرابی کشور می انجامد. نگاه به مشاغل و عدالت در دریافت مالیات بسیار اهمیت دارد.

اما جمعه ساری عنوان کرد: برای توزیع درست باید هوشمندسازی صورت بگیرد و تمام فعالیت کشور در یک بستر الکترونیک، شفاف انجام شود. همانطوری که تقریبا در بخش صنعت این اتفاق صورت گرفته است.

آیت‌الله محمدی لایینی تاکید کرد: در بخش مالیات گاهی کسبه جزو هستند که باید با آنها راه آمد. در بخشی از صنایع به سختی کار صورت میگیرد و درآمد زیادی ندارند. با این صنایع هم باید همکاری لازم را داشته باشیم. برای مردم عدالت بسیار حائز اهمیت است. با اجرای عدالت مردم داوطلبانه و با شوق به پرداخت مالیات روی خواهند آورد.

او در پایان گفت: نکته دیگر در خصوص پرداختی‌های شما به شهرداری و دهیاری است. باید در خصوص این پرداخت‌ها خود اداره مالیات هم نظارت کامل داشته باشد که این پرداختی در کجا مصرف شده است.

photo_2020-07-09_12-48-55

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز