۱۶۰ میلیارد تومان در مراکز ملکی برای درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی کردستان هزینه شده است

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۱:۵۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۹۱۳۵
۱۶۰ میلیارد تومان در مراکز ملکی برای درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی کردستان هزینه شده است
مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی استان ، بیش از یک میلیون و 900 هزار مورد مراجعه سرپائی به مراکز ملکی تامین اجتماعی استان داشته اند .

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر هوشنگ فولادی در تشریح عملکردی بمناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان به عنوان متولی امور درمان سازمان تامین اجتماعی در استان کردستان، به ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم می‌پردازد.

وی افزود: در بخش درمان مستقیم، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان هم اکنون با دارا بودن 2 بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و سه درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و 2 درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان این سازمان می پردازد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این بخش و آغاز عملیات احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از ابتدای سال 98 عنوان کرد : پیگیری ساخت درمانگاه دهگلان نیز جزء برنامه های در دست اقدام مدیریت درمان در سال 1398بوده است .

وی تصریح کرد: در مجموع وضعیت مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با کشور، هم از  لحاظ تعدادی و هم از لحاظ کیفی ، دارای وضعیت مطلوبی بوده و می توان گفت در صورت موافقت سازمان با ساخت درمانگاه دهگلان ؛ کردستان تنها استانی در کشور خواهد بود که تمام شهرستانهای آن دارای حداقل یک مرکز درمانی است .  

دکتر فولادی در ادامه با اشاره به اینکه براساس عملکرد سال 1398 ، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپائی مراکز ملکی تامین اجتماعی استان بیش از یک میلیون و 900 هزار مورد بوده است ، اعلام کرد : از این تعداد 1026301 مورد متعلق به پزشکان ( عمومی ؛ متخصصین و دندانپزشکان ) و 880097 مورد مراجعه به مراکز پاراکلینیکی بوده است .

وی اضافه کرد: از تعداد کل بستری شدگان  89/7 درصد مربوط به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ، 6/25 درصد مربوط به بیمه سلامت ، 2/4 درصد مربوط به بیمه نیروهای مسلح ، 1/3 درصد مربوط به سایر بیمه ها و 0/35 درصد را مراجعین آزاد ( فاقد پوشش بیمه ای ) تشکیل می دهند .

دکتر فولادی اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد بستری شدگان در بیمارستانهای سنندج و سقز در مجموع 21026 مورد گزارش شده است که بیش از 9223 مورد از آنها تحت عمل جراحی قرار گرفته اند . ضمن اینکه از کل تعداد اعمال جراحی انجام شده ، 19/7 درصد مربوط به جراحی های بزرگ ، 50 درصد را جراحی های متوسط  و 30/3 درصد را جراحی های کوچک در بر می گیرند. 

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: همچنین از مهمترین شاخص های این بخش می توان به متوسط اقامت بیمار به میزان 2.44 روز،  فاصله بازگردانی 17/28 ساعت ، میزان چرخش تخت 121 نفر ، ضریب اشغال تخت 76/24 درصد و میزان مرگ و میر در هزار برابر 1/9بوده است .

وی اعلام کرد: از دیگر موارد قابل ذکر دراین بخش می توان به برگزاری بیش از 2415 ساعت کلاس آموزشی طی 540 دوره و به میزان 56600 نفر – ساعت ( با لحاظ سرانه نفر ساعت برای هر همکار در سال به میزان 72 ساعت ) برای پرسنل شاغل در واحدهای تابعه به ثبت رسیده است .

دکتر فولادی اظهار داشت : تشکیل 87 جلسه کمیسیون پزشکی بدوی بمنظور بررسی 1110 پرونده مربوطه و تشکیل 17 جلسه کمیسیون تجدید نظر پزشکی بمنظور بررسی 179 مورد تقاضای از کارافتادگی و تعیین درصدهای مربوطه می باشد که از این تعداد 239 رای منجر به از کار افتادگی کلی گردیده است .

وی تصریح کرد: در بحث تشکیل جلسات شوراهای پزشکی که بمنظور بررسی و اظهار نظر در خصوص استراحت های مازاد بر 60 روز در سال 1398 انجام گرفته است نیز تعداد 150 جلسه در کل استان تشکیل و از مجموع 108 هزار 727 روز استراحت ارائه شده 88 هزار و 580 روز استراحت مورد تایید اعضای شورای پزشکی قرار گرفته است .

وی افزود: در مقوله پزشکان معتمد حوزه استراحت های پزشکی از یک الی 60 روز در سال 1398 نیز تعداد 2 هزار و 690 پرونده مورد بررسی قرار گرفته و از مجموع 63 هزار و 486 روز استراحت ارائه شده ؛ 53 هزار و 219 روز استراحت ایام بیماری مورد تایید قرار گرفته است .

مدیر درمان استان گفت : ارائه خدمات فوق الذکر جهت پاسخگویی شایسته به بیش از 1906398 مراجعه بیمه شدگان عزیز به بخش درمان مستقیم سازمان در مدت مذکور هزینه ای بالغ بر 160 میلیارد تومان داشته است .

دکتر فولادی در خاتمه سخنان خود به اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده اشاره و عنوان کرد: آغاز بهره برداری از درمانگاه عمومی کامیاران و بانه، اتمام طرح توسعه اورژانس بیمارستان سنندج با مدرن ترین تجهیزات و امکانات کاملا استاندارد همراه با ارتقاء و افزایش تخت های فعال آن از 10 تخت به 22 تخت، آغاز عملیات ساخت پروژه عمرانی طرح توسعه بیمارستان سقز در زمینی به مساحت 1880 متر مربع و زیربنای معادل3100 مترمربع و در فازهای اورژانس، ICU ، NICU ، کودکان و واحدهای پاراکلینیکی شامل رادیولوژی و آزمایشگاه و شروع به کار فعالیت عمرانی ساخت درمانگاه دیواندره از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی همچنین خرید و نصب پنج دستگاه رادیولوژی دیجیتال پروتال و ستون سقفی برای بیمارستان‌های سنندج و سقز و درمانگاه‌های تخصصی بیجار و قروه و آغاز طرح سامانه تولید نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی در مراکز طرف قرارداد دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته بیمارستان سنندج در شاخص درصد سزارین به کل زایمان در میان 69 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی رتبه اول را کسب کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز