معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان:

۱۱ درصد از محصولات صادراتی استان به بخش کشاورزی مربوط می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۱۲:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۹۶۶۸
۱۱ درصد از محصولات صادراتی استان به بخش کشاورزی مربوط می‌شود
اسد عبدالهی گفت: یکی از مزیت های و ظرفیت های خوب استان، توسعه صادرات غیر نفتی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان،؛ عبدالهی  در گفت وگو با رسانه ها ضمن اشاره به این جلسه که با حضور اعضای کارگروه توسعه صادرات استان برگزار شد، وضعیت صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل مورد بررسی قرار گرفت.

اوافزود: در کل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد از نظر ریالی افزایش صادرات داشته‌ایم که این میزان رضایت بخش نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان،تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب استان توسعه صادرات بخش کشاورزی است که امروز تصمیماتی در این زمینه گرفته شد و جهاد کشاورزی موظف شده است، توانمندی‌هایی که در زمینه توسعه صادرات می‌توان داشته باشیم را پیگیری کند.

 عبداللهی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۴ کالا را به هشت کشور صادر می‌کنیم، خاطر نشان کرد: در این زمینه لزوم افزایش تنوع کالا ها و تعداد کشورهای مقصد، مدنظر است که این موضوع در سال جاری به خاطر بیماری کرونا و محدودیت هایی که برای صادرات ایجاد شده، باعث شد که کشورهای هدف دیگری را جایگزین کنیم.

او بیان کرد: به عنوان مثال واحد کشت و صنعت لرستان محصولات جدید و مشتری پسند خود را جایگزین محصولات قبلی کرده و به کشورهای عراق ،امارات، عمان و قطر صادر می کند.

معاون استاندار لرستان تطبیق با شرایط جدید را یکی از ظرفیت ها و مزیت های خوب و استانی معرفی کرد و یادآورشد:  حدود ۱۱ درصد از محصولات صادراتی استان به بخش کشاورزی مربوط می‌شود که باید این ظرفیت افزایش یابد .

عبداللهی عنوان کرد:  بخشی از کالاهای تولیدی استان از طریق گمرک سایر استان ها صادر می‌شود و لازم است صادرات از طریق گمرک استان لرستان انجام پذیرد زیرا این موضوع موجب تقویت گمرک استان شده و  آمار و ارقام تطبیقی استان ها در زمینه صادرات واقعی تر می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز