مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان:

برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات ویژه خبرنگاران / ساخت بزرگترین سایت هوایی غرب کشور در خرم آباد

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۴:۰۲
کد خبر: ۱۰۳۰۸۶۸
برگزاری دوره های تخصصی امداد و نجات ویژه خبرنگاران  / ساخت بزرگترین سایت هوایی غرب کشور در خرم آباد
صارم رضایی از برگزاری دوره های آموزش تخصصی امداد و نجات ویژه خبرنگاران لرستانی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان‌؛رضایی با حضور در خانه مطبوعات و دیدار باسید احمد موسوی مدیرعامل و دیگر اعضای خانه مطبوعات استان  ، اظهار کرد: اولین روز کاری که به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان  با کولاک شهرستان نور آباد همزمان شد بعد از آن زلزله کرمانشاه رخ داد که یک حرکت تاریخی برای هلال احمر لرستان ثبت شد و آن هم حضور تیم پیشرو جمعیت هلال احمر استان قبل از حضور تیم کرمانشاه بود، اقدامات و کمک های مثال زدنی در کرمانشاه انجام  شد و بازتاب خوبی داشت.

اوبه حادثه اشترانکوه اشاره کرد و افزود: این حادثه یک حادثه ملی بود که ۱۵ نفر و از کوهنوردان حرفه‌ای که دردنیا بی نظیر بودند در این حادثه حضور داشتند و رئیس فدراسیون بین‌المللی نیزشخصاً تماس گرفتن و پیگیر موضوع شدند ، که ۱۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر به مدت یک هفته به صورت شبانه روز و تلاش بی‌وقفه در حادثه اشترانکوه توانست جنازه ۸ کوهنورد که گرفتار بهمن و در زیر برف مدفون شده بودند ، در شرایط کولاک و سرما پیدا وتحویل خانواده آنان دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان لرستان تصریح کرد: در حادثه دنا اولین شب مانی در ارتفاع ۴۲۰۰ متری دنا در دمای منفی ۲۰ درجه توسط بچه‌ها هلال احمراستان که ازشهرستان ازنا الیگودرز بودن صورت گرفت و بابی شد برای دیگر استان‌هایی که آنجا حضور داشتند و بازتاب خوبی برای جمعیت هلال احمر استان در سطح کشور داشت.

رضایی به سیل پلدختر اشاره کرد و گفت: ۱۱ شهرستان استان درگیر سیل بودن و حجم سیلاب  وشدت آن نسبت به استان‌های دیگر بیشتر بود ، خوشبختانه هلال احمر لرستان توانست بیشترین کمک را دریافت و بیشترین توزیع اقلام را نسبت به دیگر استان ها انجام دهد ، همچنین در بحث کرونا جمعیت هلال احمر اقدامات مشخصی  با حضور ۴۴۰ امدادگر در بحث مبادی ورودی و کنترل خروجی انجام داد و با وجود اینکه مشکل کمبود تب سنج در کشور وجود داشت، با رایزنی‌های صورت گرفته ۲۶ طب سنتی برای استان تهیه شد.

او بیان کرد: از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر لرستان، احداث بزرگترین سایت هوایی غرب کشور در خرم آباد می باشد که که ظرفیت همزمان ۴ بالگرد را دارد، تمام قسمت ها از جمله باند ، آشیانه، انبارامدای  تکمیل می باشد و تنها قسمت امداد و نجات تکمیل نیست که نیازمند اعتبار برای ساخت آن می باشیم ، وجود این سایت ظرفیت استثایی برای استان می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان عنوان کرد: خانه هلال در ۱۰۷ روستای استان ایجاد می شود تا در این راستا بتوانیم نیروهای مستقر در روستاها را آموزش و برای مخاطراتی مانند حوادث مناطق روستایی آماده کنیم، در صورت وقوع حوادث در روستاها تا رسیدن عوامل امداد و نجات و نیروهای کمکی در شهرستان‌ها و استان، افراد روستا می توانند مقدمات کار و امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

او با بیان اینکه هلال احمر لرستان یکی از جمعیت های برتر کشور است  ، یادآورشد: این مهم  تنها به وجود بنده نیست ، بلکه به واسطه تلاش کلیه همکاران می باشد و در تمام در حوزه ها از جمله حوزه جوانان، داوطلبان، امداد و نجات و آموزش در سطح کشور بی‌نظیر و به عنوان یک برند در کشور شناخته شده می باشد.

رضایی عنوان  کرد: بنا به درخواست خانه مطبوعات استان، تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری آموزش های تخصصی امداد و نجات منعقد می‌شود.

او یادآورشد : با توجه به حوادث رخ داده در سطح استان نیازمند این است که اصحاب رسانه آشنایی کامل درباره حوادث امداد و نجات داشته باشند، بنابراین به زودی این آموزش ها را برگزار خواهیم کرد و از ظرفیت خبرنگاران در این زمینه استفاده لازم را خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز