رئیس مرکز فنی و‌ حرفه ای گنبد:

۷۰ درصد تجهیزات فنی و حرفه ای گنبدکاووس فرسوده است

۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۹:۲۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۲۳۱۱
۷۰ درصد تجهیزات فنی و حرفه ای گنبدکاووس فرسوده است
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این مرکز در مسیر مهارت آموزی افراد قدم های بزرگی برداشته است، ادامه داد: متاسفانه ۷۰ درصد تجهیزات این مرکز فرسوده است و باید تجهیز گردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس؛ محمدرضا ملکان در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه به مناسبت هفته ملی مهارت با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا بر آموزش های فنی و‌ حرفه ای نیز موثر بوده است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آموزشگاه های خصوصی شهرستان گنبدکاووس متحمل ۳۵ میلیارد ریال خسارت شده اند.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد سهمیه آموزش های امسال به دلیل بحران کرونا کاهش یافته است، خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد آموزشگاه های آزاد و خصوصی فنی حرفه ای استیجاری بوده و با تعطیلی آنها خسترات سنگینی دیده اند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس از پیگیری پروژه مرکز آموزش فنی حرفه ای بانوان شهرستان گنبدکاووس به وسعت ۲۰۰۰ متر در بلوار آزادی خبر داد و گفت: قسمتی از تجهیزات برای این مرکز تهیه شده و در صورت تخصیص اعتبار درخواستی  ۷ تا ۱۱ میلیارد تومانی در هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ملکان با بیان اینکه ۷۰ درصد تجهیزات آموزشی مرکز فنی حرفه ای شهرستان گنبدکاووس فرسوده است، تصریح کرد: در سه سال گذشته تنها ۳۰ درصد تجهیزات نوسازی شده است که به دنبال دریافت اعتبار جهت بهبود وضعیت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگاه های آموزشی ما همیشه پر متقاضی بوده است، خاطر نشان کرد: این استقبال به دلیل تنوع قومیت و پتانسیل بالای شهرستان، تنوع و کیفیت خوب دوره ها میباشد.

وی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان پس از فارغ التحصیلی در رشته های دانشگاهی، افزود: ما با هدف مهارت آموزی به جوانان در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی و کسب درآمد کمک میکنیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس مهارت آموزی را بهترین راه اشتغال دانست و گفت: در روزهای آینده جلسه شورای مهارت در شهرستان گنبدکاووس با عضویت ۱۲ دستگاه آموزشی و اجرایی تشکیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز