معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

پایلوت قرار گرفتن لرستان در زمینه پیشگیری از خودکشی / لزوم جوان سازی جامعه به منظور تولید نسل

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۴:۲۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۳۱۲۳
پایلوت قرار گرفتن لرستان  در زمینه پیشگیری از خودکشی /  لزوم جوان سازی جامعه به منظور تولید نسل
محمود ثمینی گفت: به منظور تولید نسل، جوان سازی جامعه و شادابی آن لازم است این مرکز تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ ثمینی در جلسه  کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده  با اشاره به پدیده خودکشی  به عنوان یک آسیب اجتماعی جبران ناپذیر و قرار گرفتن لرستان به عنوان پایلوت کشوری ،اظهار کرد :با توجه به بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود استان لرستان علی رغم داشتن مردم دین‌باور ،خانواده دوست ،خونگرم ،عاطفی و بافرهنگ، بنا به دلایل مختلف دارای آمار بالایی در این زمینه است که لازم است با انجام اقداماتی موثر و پیشگیرانه از این پدیده شوم جلوگیری شود.

او با بیان اینکه ممکن است تمام اقشار در معرض این آسیب باشند،افزود :لازم است برای پیشگیری در این زمینه اقداماتی از قبیل اطلاع‌رسانی،آگاهی‌بخشی و آموزش در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب هستند انجام پذیرد .

ثمینی  خاطرنشان کرد: طرح این موضوع در کار گروه اجتماعی و فرهنگی نشان از اهمیت و به معنای آن است که همه دستگاههای اجرایی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

او گفت : ما باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشیم و معمولا آسیب‌ها به آگاهی یا عدم آگاهی افراد مربوط می‌شوند که لازم است از موارد تاثیر گذار مثل روحانیون، جامعه شناسان و روانشناسان و... استفاده شود و صدا و سیما اطلاع رسانی لازم را در مورد آسیب های اجتماعی ارائه دهد.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نقش دانشگاه ها و آموزش و پرورش را در اطلاع رسانی و آموزش های لازم مهم خواند و یادآورشد:  به منظور پیشگیری، ارائه آموزش‌های بهداشتی،خانوادگی و فرهنگی لازم است در کنار سایر آموزش ها انجام شود.

ثمینی با بیان این نکته که معمولاً در زمینه خودکشی، زنان خانه‌دار  بعنوان قشر آسیب پذیر بیشتر دیده می شود بر ضرورت آگاهی بخشی ، ارتقاء معلومات و آموزش تاب آوری تاکید کرد و گفت :در زمینه اطلاع رسانی و امور فرهنگی و اخبار مربوط به خودکشی لزوم ساماندهی اخبار مربوطه ضروری است تا التهاب آفرینی در جامعه ایجاد نشود.

او با تاکید بر ضرورت عدم دسترسی به ابزارهای مورد استفاده، نظارت لازم بر مراکز  توزیع برخی از اقلام  و داروها را (قرص برنج و...)توسط جهاد کشاورزی و اداره دامپزشکی و ... را مهم و موثر عنوان کرد و ادامه داد: اینگونه محصولات حساب شده و در قالب چهارچوبه قانونی توزیع شوند و در دسترس همه افراد قرار نگیرند.

ثمینی  با اشاره به پایلوت قرار گرفتن لرستان  در زمینه پیشگیری از خودکشی ، ادامه داد: باید مطالعات و اقدامات ما به گونه‌ای باشد که برای کشور مثمر ثمر بوده و به این منظور لزوم همکاری و انسجام  همه دستگاه های اجرایی استان ضروری است.

او به موضوع ناباروری و اقدامات خوبی که در این زمینه در جهاد دانشگاهی استان لرستان اتفاق افتاده اشاره کرد ویادآورشد: در این مجموعه هم از نظر تحقیقات علمی و هم بحث عملکرد و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ثمینی  با اشاره به تنگناهای اقتصادی و کاهش آمار ازدواج ها و از طرفی کاهش فرزندآوری در جامعه،عنوان کرد: به منظور تولید نسل، جوان سازی جامعه و شادابی آن لازم است این مرکز تقویت شود.

او  به بضاعت مالی زوجین جوان اشاره کرد و  افزود: بانک‌ها در این زمینه،وام هایی را در اختیار افرادی که با مشکل ناباروری مواجه هستند قرار دهند.

ثمینی  در پایان با تبریک سالروز ازدواج به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع)  و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: همه ما باید کمک کنیم تا با فراهم آوردن شرایط ازدواج و تسهیل در این زمینه جامعه به سمت فرزند آوری تشویق شده و با جوان سازی جامعه  فاصله خود را با میانگین سن جوانی کاهش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز