دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۶:۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۳۲۱۱
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان
دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان با محوریت برنامه های هفته ازدواج باحضور استاندار،مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، مدیرکل ورزش و جوانان ،معاونت فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان واعضاء ستاد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کردستان؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان ضمن اشاره به ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)بیان داشت:ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) بزرگترین الگوی ازدواج جوانان ما است و این امر باید همواره مورد توجه باشد که ساده زیستی و ازدواج آسان موجب خوشبختی و عاقبت به خیری زوجین می شود.

مراد نیا با اشاره به آسیب‌های اجتماعی امروزه در جامعه افزود: با سلطه بیکاری بر جامعه فساد اجتماعی در بین مردم افزایش پیدا می کند و علاوه بر اینکه بیکاری یکی از موانع ازدواج جوانان است بر افزایش آسیب‌های اجتماعی هم تاثیر می‌گذارد، جوانان  باید وارد عرصه کار آفرینی و اشتغال و توسعه پایدار شوند.

مراد نیا استاندار کردستان خاطر نشان کرد:جوانان نباید فقط به دنبال شغل در ادارات دولتی باشند، باید نیاز به کسب وکار و اشتغال با استفاده از ظرفیت های خدادادی استان فراهم شده و از آن بهره ببرند.

وی  با اشاره به اینکه تخصیص ۱۰۰ هزار هکتار منابع آبی به کردستان می‌تواند تحول عمده‌ای در کشاورزی استان و افزایش اشتغالزایی ایجاد کند افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان امسال در حوزه آب استان کردستان هزینه‌ می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۰۱ ثبت ازدواج و سه هزار و ۳۶۱ ثبت طلاق در استان روی داده است.

photo_2020-07-22_16-05-15

حامد جولایی افزود: سال گذشته ۱۰۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج و خانواده برگزار شده است و ۶ مرکز مشاوره نیز در این حوزه به صورت مداوم به فعالیت می‌پردازند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گفت: خانواده ها نسبت به ازدواج جوانان خود سخت گیری نکنند و با رهنمودهای خود جوانان را به سمت زندگی ساده و به دور از تجملات سوق دهند.

photo_2020-07-22_16-05-17

 

فتاحی، تشریح برنامه و دستور کار دومین جلسه اشاره و گفت :این جلسه با موضوع برگزاری برنامه های هفته ی ازدواج و تسریع در پرداخت تسهیلات وام ازدواج به جوانان استان برگزار شده است.

معاونت فرهنگی و امور جوانان کردستان بر استفاده از خیرین امر ازدواج و ظرفیت های اصناف در اجرای بهتر برنامه ها و مراسمات تاکید و از مدیران دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان، خواستار تسهیل امور ازدواج جوانان و حمایت مالی از طرف خیرین شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته ازدواج عنوان کرد:با توجه به شرایط کل کشور در مقابله با ویروس کرونا  از تجمع برنامه های نمادین و حضور افراد در برنامه پرهیز شده و با بستر سازی حضور در فضای مجازی و رسانه ها برنامه های هفته ازدواج برگزار می شود.

تشریح برنامه های هفته ازدواج ،تهیه کلیپ ازدواج ،بررسی موانع ازدواج ،استفاده از خیرین در امر ازدواج جوانان ،بالا رفتن سن ازدواج از مهمترین موارد مطرح شده مدیران در این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز