رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور عنوان کرد:

لزوم مدیریت فکری واقفین جهت افزایش وقف در حوزه ازدواج

۱۳۹۹/۰۵/۰۲ - ۱۵:۴۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۳۳۵۶۷
لزوم مدیریت فکری واقفین جهت افزایش وقف در حوزه ازدواج
رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور به لزوم مدیریت فکری واقفین جهت افزایش وقف در حوزه ازدواج تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمدعلی محمدی نیک به مناسبت هفته گرامیداشت ازدواج جوانان با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در خصوص مطالبه گری در حوزه ازدواج جوانان از سوی جامعه اظهار کرد: متاسفانه مطالبه گری در این حوزه تقریبا وجود ندارد و انباشت مشکلات این بخش به دلیل عدم وجود مطالبه گری های جدی و ساماندهی شده می باشد.

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور ادامه داد: مجمع خیرین ازدواج با شناختی که از قوانین دارد تلاش میکند از تک روی مطالبه گری ها جلوگیری کند و صدای منسجم حوزه تسهیل ازدواج جوانان باشد و مطمئنا مطالبات به حق، قانونی و عمومی میتواند تاثیر گذاری دو چندان داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجامع خیرین ازدواج عضو رسمی ستاد های ساماندهی و عضو رسمی کارگروه های موضوعی نیز می باشند که باعث افزایش قدرت چانه زنی آنان خواهد شد و می توانند با پیشنهاد مصوبه و در نهایت تصویب آن در ستاد ساماندهی و ابلاغ به جایگاه های مختلف توسط این ستاد باعث محقق شدن مطالبات در بستر قانون شوند که در این صورت به طور قطع هیچ منطقی در تحقق آن مطالبات نمیتواند مقاومت کند.

محمدی نیک گفت: طبق قانون تمامی دستگاه ها موظف هستند در رفع موانع تسهیل ازدواج کمک کنند اما دستگاه های متولی فرهنگ عمومی نظیر آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، صدا سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عمدتا دستگاه های که عضو ستاد ساماندهی می باشند به طور خاص با این حوزه در ارتباط هستند.

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین ازدواج کشور بیان داشت: میتوان گفت بخش واقعی گروه های هدف در حوزه ازدواج دانش آموزان میباشند که معمولا فضای آموزش و پرورش به واسطه ملاحظات آموزشی کمی بسته تر است اما با این حال همراهی در تدوین بسته های آموزشی و برگزاری کارگاه ها تا حدی وجود دارد.

وی به امضای تفاهم نامه مجمع خیرین ازدواج با اوقاف و امور خیریه نیز اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه سعی میشود واقفینی که با نیات خیرخواهانه برای انجام عمل وقف مراجعه میکنند مدیریت فکری شوند تا وقف در حوزه تسهیل ازدواج جوانان نیز به آنها معرفی و اثرات مثبت آن بر جامعه امروز برای واقفین تبیین شود تا به مرور وقف در این حوزه نیز افزایش پیدا کند.

محمدی نیک در پایان گفت: با توجه به اینکه خیلی زیاد نمیتوان مردم را از اعتقاداتشان دور کرد به همین منظور مجمع خیرین ازدواج از مراجع تقلید استفتا دریافت کرده است تا به وسیله ابزار اعتقادی واقفین را به وقف در حوزه ازدواج ترغیب نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز