در خلخال؛

عامل اصلی ابتلا به کرونا عروسی و عزا است

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۴:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۴۳۲۸
عامل اصلی ابتلا به کرونا عروسی و عزا است
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: بیش از ۶۰ درصد از بیماران کرونایی بستری در بخش کرونای بیمارستان این شهر در دورهمی فامیلی، جشن تولد ،مراسم عروسی ، ختم و مکان‌های تجمعی حضور داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر سجاد رحیمی روز شنبه گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان شهری و روستایی این شهرستان برغم انجام کار روزانه ضدعفونی و گندزدایی به علت مراجعه افراد مبتلا و مشکوک به کرونا دارای آلودگی بالایی هستند.

او راه‌اندازی کاروان‌های عروسی در خیابان‌ها و برگزاری جشن‌های عروسی به صورت آشکار و یا مخفی و زیرزمینی و در باغ تالارها و منازل را ممنوع اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار انتشار کرونا از تجمعات در محافل عروسی و ختم است.

دبیر ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس شهرستان خلخال همچنین افزود: بیش از ۶۰ درصد بیماران درگیر و بستری بخش کرونا اعلام کردند که در ۲ هفته قبل از ابتلا در دورهمی فامیلی، مراسم عروسی و ختم و مکان‌های تجمعی حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین فوت‌شدگان از کرونا در خلخال دارای بیماری زمینه‌ای قبلی بودند، اظهارداشت: میانگین سن متوفیان به علت کرونا ویروس در شهرستان خلخال ۶۴ سال بوده و شایع‌ترین بیماری زمینه‌ای در بین جان‌باختگان کووید-۱۹ بیماری دیابت، سرطان، ناراحتی‌های قلبی عروقی و فشارخون ثبت شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: حدود ۹۴ درصد فوتی‌ها ناشی از ابتلا به کرونا در خلخال بیماری زمینه‌ای یا چند عامل زمینه‌ای را هم‌زمان داشته‌اند و تنها ۶ درصد فوتی‌ها بدون بیماری زمینه‌ای بوده ودر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان باخته‌اند.

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک توسط مردم برای مصون ماندن از این بیماری تشریح کرد: با تحقیقات انجام شده ۲ کارگاه بزرگ تولید ماسک در خلخال با ظرفیت تولید روزانه بیش از سه هزار عدد ماسک در حال فعالیت هستند و کمبود اقلام بهداشتی مثل الکل و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در شهرستان وجود ندارد.

وی به افزایش آمار ابتلا به کرونا در خلخال اشاره کرد و افزود: قرنطینه خانگی همچنان در شهرستان خلخال ادامه داشته و مردم باید از تجمع در مراکز شلوغ و پرجمعیت همچون بازار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و پاساژهای سرپوشیده پرهیز و افرادی که نتیجه تست کرونای آنها مثبت شده و بی‌علامت و یا کم‌علامت هستند و در قرنطینه خانگی بسر می‌برند، از منزل خارج نشوند.

وی گفت: وضعیت خلخال از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان نارنجی بوده و در شبانه‌روز گذشته یک نفر فوتی، ۱۲ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بخش کرونای بیمارستان خلخال ثبت شده و و از زمان شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تاکنون بیش از ۱۸ نفر از مبتلایان به کرونا در خلخال جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز