در گفتگو با برنا:

اکبر نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان اردبیل برنامه های هفته ازدواج را تشریح کرد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۲:۵۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۰
اکبر نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان اردبیل برنامه های هفته ازدواج را تشریح کرد
به مناسبت هفته ازدواج و روز چهارم این هفته که به نام فرهنگسازی و مشاوره نامگذاری شده است، نشست تخصصی تاثیر مشاوره قبل و بعد از ازدواج در زندگی برگزار شد.

به گزارش برنا،اکبر نگاهی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در حاشیه این نشست گفت: به مناسبت هفته ازدواج و روز چهارم این هفته که به نام فرهنگسازی و مشاوره نامگذاری شده است، نشست تخصصی تاثیر مشاوره قبل و بعد از ازدواج را برگزار کردیم.

او افزود: دادن آموزش های لازم به دختران و پسران از همان دوران نوجوانی و جوانی در مدارس و دانشگاه ها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه ازدواج موثر باشد.

نگاهی تصریح کرد: مشاوره قبل از ازدواج در جهت ازدواج آسان،به هنگام و پایدار و پیشگیری از طلاق یکی از راهکارهای جامعه امروز است که باید به آن توجه ویژه ای گردد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا با تهیه بروشور های نکات مشاوره پیش از ازدواج ودر اختیار قرار دادن این بروشور ها برای خانواده ها اقدام موثری در زمینه ترویج مشاوره بین خانواده ها خصوصا در بحث مشاوره پیش از ازدواج انجام گیرد.

او عنوان کرد: مشاوره پیش از ازدواج در آگاهی افراد نسبت به شخصیت طرف مقابل و آگاهی از نقطه ضعف های خود فرد بسیار موثر است .

او ادامه داد: لازم است در کنار آزمایش خون در زمان ازدواج و همچنین مشاوره ژنتیک، مشاوره روانشناختی پیش از ازدواج نیز انجام شود تا با انجام تست های روانشناسی ، زوجین بیشتر یکدیگر را بشناسد که برای تحقق این امر لازم است در زمان آزمایش خون، لیست مراکز مشاوره در اختیارجوانان قرار گیرد‌.

نگاهی تصریح کرد: ۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال هستند که در طول هفته ازدواج مشاوره های رایگان ارائه می دهند و این یک فرصت مناسب برای همه ی افراد چه جوانان در سن ازدواج و چه زوجینی که در زندگی مشکلاتی دارند است که از مشاوره های مشاورین متخصص این مراکز برای زندگی بهتر بهره گیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز