مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۰۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۱
تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت:طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: برای اجرای فاز ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج براساس قرارداد منعقد شده و برآورد سال ۹۷ پیمانکار، ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با بیان اینکه این اعتبار در سال ۹۷ قبل از نوسانات بازار برآورد شده است افزود: طرح ارتقا تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات این طرح خریداری و مقداری از سازه‌ها هم اجرا شده است که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و اجرای فاز ۲، تصفیه فاضلاب شهر سنندج به طور کامل انجام می‌شود.

محمدی  یادآور شد: این تصفیه‌خانه در حال حاضر ظرفیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز دارد که برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفری احداث شده است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان  به گلایه کشاورزان پایین دست تصفیه‌خانه مبنی بر عدم تصفیه کامل فاضلاب ورودی به رودخانه قشلاق اشاره کرد و افزود: اضافه شدن فاضلاب نواحی منفصل شهری، آب‌های سطحی، چشمه‌ها و آب ناشی از بارندگی به شبکه فاضلاب، مازاد بر ظرفیت تصفیه‌خانه بوده و ارتقا آن ضروری است.

او با بیان اینکه شهرداری مسوول ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی و آب ناشی از بارندگی است، اظهار داشت: با توجه به بحث آبگیری سد ژاوه و تولید آب باکیفیت برای مردم، ارتقا تصفیه‌خانه سنندج به طور قطع انجام می‌شود، ضمن اینکه فاز ۲ این طرح برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز