رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

مردم بدون ماسک از خانه خارج نشوند / چالش کمبود تخت بیماران کرونایی در البرز

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۵:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱۴
مردم بدون ماسک از خانه خارج نشوند / چالش کمبود تخت بیماران کرونایی در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با تاکید براینکه مردم برای تردد و حضور در بیرون از محیط خانه حتما از ماسک استفاده کنند گفت: خوشبختانه مردم البرز استفاده از ماسک را به خوبی رعایت می کنند

 به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر حسین کریم اظهار کرد: مراقبت کرونا بسیار پیچیده است و بیماران سرپایی باید به درستی هدایت شوند چرا که مراقبت و درمان صحیح تاثیر بسیار زیادی در کاهش مرگ و میر دارد.

وی بر  نظارت  جهت کنترل قیمت ماسک و اقلام حفاظت فردی تاکید کرد  و افزود از تمامی ظرفیت ها از جمله بسیج و سپاه در حوزه نظارتی  باید استفاده کرد تا ماسک بر اساس نرخ مصوب عرضه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود:  تعدادی از کادر درمان و پرسنل بهداشتی به کرونا مبتلا شده  اند و کمبود تخت  بیمارستانی در استان همچنان  یک چالش است و نیاز است از 25 درصد ظرفیت بیمارستان های خصوص به ویژه برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند استفاده شود.

دکتر کریم در ادامه عنوان کرد : از ظرفیت مراکز 16 ساعته بهداشتی باید بیشتر استفاده شود چرا که اخیرا مراجعه مردم به بیمارستان ها افزایش پیدا کرده است و این امر موجب گسترش بیماری می شود.

وی تاکید کرد: پروتکل استفاده از نقاهتگاه باید سریع تر تدوین شود و نیروی کار به سرعت  مستقر شوند ضمن آنکه هر چه سریعتر پروتکل های بهداشتی جهت مراسم های عزاداری ماه محرم تدوین و ابلاغ شود.

دکتر کریم افزود:  خوشبختانه مردم البرز استفاده از ماسک را به خوبی رعایت می کنند اما نیاز است اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص اهمیت  و ضرورت استفاده از ماسک صورت پذیرد تا استفاده از ماسک همگانی شود و هیچ کس بدون ماسک از خانه خارج نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز