گفتگوی برنا با چهره پرامید کاراته البرز:

می خواهم فیکس تیم ملی شوم / کاراته شانس کسب ۴ مدال المپیکی دارد

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۵۲۷۴
چهره آینده دار وپرامید کاراته البرز با بیان اینکه عضویت در تیم ملی را به عنوان هدف اصلی دنبال می کند گفت: با ارتقا جایگاه این ورزش معتقدم شانس کسب 4 مدال را در المپیک پیش رو داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، با شیوع  ویروس کرونا و ایجاد محدودیت های مختلف برای پیشگیری از انتشار آن ورزشکاران از جمله کسانی هستند که شرایط متفاوت و خاص را تجربه می کنند و روزها به سختی برای آنها سپری می شود.

ورزشکاران حرفه ای که تا چندی پیش به راحتی در اردوها و باشگاه های خود به امر آماده سازی مشغول اند این روزها تمرینات خود را در قرنطینه  وبه شکل انفرادی انجام می دهند و با نگاهی مبهم آینده و اتفاقات پیش رو را به نظاره نشسته اند.

در استان البرز نیز به عنوان یکی از خاستگاه های اصلی ظهور قهرمانان و مدال آوران ورزشی شرایط نیز به همین گونه است و آنها با نگرانی چشم انتظار رخت بربستن این ویروس منحوس و بازگشت دوباره به میادین ورزشی هستند.

در این روزهای ویژه و خاص به سراغ  نوید عبدالملکی یکی از چهره های پرامید کاراته البرز رفته ایم وبا او از گذران زندگی در ایام کرونا و برنامه های آینده گفتگو کرده ایم.

نوید در آغاز صحبت های خود اشاره ای کوتاه به بیوگرافی ورزشی اش کرد و گفت: نزدیک به 20 سال است که در رشته ورزشی کاراته فعالیت دارم و وزیر نظر مربیان ارزشمند و بزرگی چون علی عسگری ودیگر اساتید کارکرده ام.

image_2020_7_27-11_14_56_710_8j5

وی ادامه داد: در این سالها عناوین و مقام های مختلفی در سطح ملی و بین المللی داشته ام که می توانم به کسب مقام اول مسابقات آسیایی ازبکستان اشاره کنم در عین حال عناوین بسیاری در مسابقات مختلف در رشته های سبکی کاراته دارم که بیان آن از حوصله این گفتگو خارج است.

این ورزشکار جوان البرزی که سال گذشته عنوان سوم انتخابی تیم ملی را کسب کرده است به شرایط تمرینی خود در روزهای کرونا اشاره کرد و گفت:ویروس کرونا آسیب زیادی به ورزش و بخش های مختلف آن داشته و ورزشکارانی مثل ما همواره نیاز به تمرینات مستمر و اردویی داریم از این موضوع آسیب شدیدتری خورده اند.

وی تصریح کرد: با این حال تمرینات خود را در این ماه ها زیر نظر مربیان وبه شکل شخصی ادامه داده ام و اجازه نداده ام آمادگی جسمانی ام دچار افت وتحلیل شود.

عبدالملکی که در آخرین دوره سوپرلیگ کاراته ایران به همراه تیم آوای رزم به عنوان سوم رسیده است بیان کرد: قطعا سطح کیفی تمرینات فعلی نمی تواند جایگزینی برای تمرینات گروهی و اردوهای مختلف باشد اما در شرایط کنونی تنها راه برای حفظ آمادگی است و باید با آن کنار بیاییم.

این ورزشکار البرزی به ارزیابی شرایط کنونی کاراته ایران و جایگاه آن در سطح جهانی پرداخت و گفت: کاراته از جمله رشته هایی است که همواره در سطح جهانی حرف برای گفتن داشته ودر سال های اخیر با رشدی قابل توجه توانسته ایم عناوین قهرمانی جهان را نیز کسب کنیم.

وی ادامه داد: 3 دوره قهرمانی جهان و ظهور چهره های توانمند این نوید را می دهد که در المپیک پیش رو حداقل 2 مدال طلا کسب کنیم و مجموعا شانس کسب 4 مدال را داشته باشیم وبه نوعی کاراته در اولین حضور رسمی خود در المپیک بتواند پا به پای رشته های مدال آور ایران خوش بدرخشد.

نوید جذب کاراته کاها و مربیان ایرانی در تیم های دیگر کشورها را گواهی برای اعتبار و عیار بالای این ورزش در ایران دانست و گفت: بسیاری از کشورها آرزوی داشتن کاراته کاران ایرانی را دارند  وبرای رسیدن به این هدف از مربیان ایرانی بهره می گیرند.

وی به برنامه و اهداف خود برای سالهای پیش رو اشاره کرد و گفت: فیکس تیم ملی شدن هدف اصلی من برای آینده است و تلاش می کنم برای رسیدن به این هدف با آمادگی کامل در انتخابی تیم ملی حضور پیدا کنم. قطعا این هدف را دور نمی بینم و ایمان دارم که با تلاش و پشتکار م توانم به آن دست پیدا کنم.

این قهرمان کاراته البرز در بخش پایانی صحبت های خود ارزیابی ای هم از جایگاه کاراته البرز در کشور کرد و گفت: این استان سرشار از استعداد است اما متاسفانه به خاطر دغدغه های مالی خیلی از آنها به شکوفایی نمی رسند.

هیئت کاراته البرز در سال های اخیربه مدد حضور آقایان اکرمی و کاظمی درحد توان خود از این قهرمانان حمایت لازم را داشته اند با این حال معتقدم برای به ثمر نشستن استعدادها مسئولان البرز باید نگاهی ویژه به کاراته داشته باشندو حداقل ها را برای ورزشکاران مهیا کنند.

نظر شما