ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد / اختلاف زیاد قیمت ارز آزاد و نیمایی، دلیل مشکل برگشت ارز است

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۳:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۶۹۵۳
ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد / اختلاف زیاد قیمت ارز آزاد و نیمایی، دلیل مشکل برگشت ارز است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد و بخش خصوصی و دولت باید این قانون را اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خالد جعفری در ۳۷ امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، بر دیدگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبنی بر اینکه اختلاف زیاد قیمت ارز آزاد و نیمایی دلیل مشکل برگشت ارز است، صحه گذاشت و یادآور شد: شرایط کشور عادی نیست، باید همه ما این شرایط را درک کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه قانونی دارد و می تواند برای اصلاح قوانین پیشنهاد دهد ما هم موانع و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در برگشت ارز را درک می کنیم لذا مشکلات مطرح شده و پیشنهادات این جلسه را در شورای گفتگوی کشور مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

جعفری بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان تاکید کرد و افزود: برای تحقق شعار جهش تولید، به صادرات نیاز داریم.

معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: ما به عنوان نماینده دولت در استان، به دنبال بیشترین سهم حمایت و بخشودی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان هستیم اما لازم است در این شرایط همه ما به کشور کمک کنیم.

وی با اذعان به اینکه چند نرخی شدن ارز در انجام تعهدات فعالان اقتصادی مشکل ایجاد کرده، تک نرخی شدن ارز را بهترین را حل این مشکل دانست.

جعفری همچنین گفت: کماکان دولت متعهد به تامین ارز است اما بخش دولتی همانگونه که مجریست و باید جوابگو باشیم انتظار داریم در این شرایط کشور، دولت را درک کنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، در پایان صحبت های خود به تسهیلات کرونایی اشاره کرد و گفت: سهم کردستان ۴۳۶ میلیارد تومان است که تا دیروز ۶۰ میلیارد تومان درخواست به بانک ها فرستاده شده که ۱۰/۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی در این خصوص افزود: با توجه به اتمام مهلت ثبت نام در سامانه، به درخواست استاندار محترم و مدیران اقتصادی استان، سامانه کماکان باز است لذا از تمامی صنوف بویژه هتلداران استان می خواهیم فرصت استفاده از این تسهیلات را از دست ندهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز