رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

تولید سالانه کمتر از ده هزار تن تخم مرغ در استان / وجود ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۱:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۸۶۰۶
تولید سالانه کمتر از ده هزار تن تخم مرغ در استان  / وجود  ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان
اسفندیار حسنی مقدم گفت:در حالی که نیاز استان به تخم مرغ سالانه ۱۸هزارتن است سالانه کمتر از ده هزار تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حسنی مقدم در مراسم  معارفه مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه ١١٦٠ بیماری جامعه انسانی را تهدید می‌کند، اظهار کرد: از این تعداد ۸٦٠ بیماری منشأ حیوانی دارد.

اوافزود: در لرستان نیز بیماری ‌هایی حیوانی زیادی وجود دارد ، اما آمار بیماری تب مالت در لرستان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به ظرفیت استان در خصوص دامپروری اشاره و گفت: وجود ٤ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی و پیشرفت صنعت طیور از جمله ظرفیت های استان است.

 حسنی مقدم تصریح کرد: حدود ۶۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که سالانه  قریب ٤٠ میلیون جوجه ریزی انجام می‌شود.

او گفت: ما درحوزه واحد‌های شیلات نیز از ظرفیت خوبی برخوردار هستیم به طوری که سالانه ۲۵هزار تن تولید داریم‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  بیان کرد: با توجه به نقش و جایگاه حوزه دامپزشکی در خصوص سلامت غذایی نیاز است نظارت و کنترل به طوری جدی انجام شود.

حسنی مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود از مدیر کل دامپزشکی  درخواست کرد : بخش تحقیقات دامپزشکی را  فعال همچنین پیگیری مرغ لاین را با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی در دستور کار قرار دهد.

او همچنین بر افزایش تولید تخم مرغ در استان تاکیدکرد و گفت: نیاز استان  ۱۸هزارتن است که کمتر از ده میلیون تن آن در استان تولید می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز