فرماندار شهرستان دیواندره:

نتیجه توجه ویژه به بحث آموزش های مهارتی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۵:۲۷:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۰۴۳۴
نتیجه توجه ویژه به بحث آموزش های مهارتی  ایجاد اشتغال مولد و پایدار است
جمال ارشدی فرماندار شهرستان دیواندره در دیدار با سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش های مهارتی در توسعه اقتصادی گفت : نتیجه توجه ویژه به بحث آموزش های مهارتی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است .

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  جمال ارشدی فرماندار شهرستان دیواندره در دیدار با سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش های مهارتی در توسعه اقتصادی گفت : نتیجه توجه ویژه به بحث آموزش های مهارتی ایجاد اشتغال مولد و پایدار است .

ارشدی بیان داشت : ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار می تواند علاوه بر زمینه سازی لازم برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار اعتماد به نفس جوانان را در راستای ورود به بازار کار ایجاد نماید .

فرماندار شهرستان دیواندره از آموزش های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی پایدار در ایران اسلامی نام برد و افزود : آموزش های فنی و حرفه ای با تربیت نیروی متخصص و کارآمد جهت ورود به بازار کار می تواند به افزایش تولیدات داخلی و بهبود بهره وری تولیدات داخلی کمک و در نتیجه زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور باشد .

وی خواستار ارائه آموزش های مهارتی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه شهرستان دیواندره شد و گفت : کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از مزیت های اصلی شهرستان دیواندره شناخته شده است که اگر مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان آموزش های مهارتی خود را به سمت و سوی این حوزه ها بیش از پیش سوق دهد می تواند در راستای کمک به حل مشکل بیکاری جوانان دیواندره ای کارا تر عمل نماید .

ارشدی وجود فارغ التحصیلان فاقد مهارت در شهرستان دیواندره را یکی از عوامل اصلی بیکاری در این شهرستان نام برد و گفت : آموزش های مهارتی به عنوان پلی میان علم و عمل می تواند در این راستا کارکرد حیاتی را داشته باشد .

در ادامه سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های همه جانبه فرماندار شهرستان دیواندره از برنامه ها و سیاست های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در این شهرستان از ارائه آموزش های مهارتی منطبق با سند توسعه آموزش های مهارتی با رویکرد محلی و منطقه ای در شهرستان دیواندره خبر داد و گفت : با مطالعات انجام شده به تفکیک در هر شهرستان از ابتدای سالجاری آموزش های مهارتی متناسب با برنامه های راهبردی این سند و نیاز بازار کار در حال ارائه و پیگیری است و امیدواریم بتوانیم با اجرایی نمودن برنامه های تدوین شده در این سند به مقش مهم و اساسی خود که همان تربیت نیروی متخصص و کارآمد در راستای ورود به بازار کار است جامه عمل بپوشانیم .

در پایان احمدی از آمادگی این اداره کل جهت اجرایی نمودن طرح روستا تک با هدف توانمند سازی مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی ساکن در روستا ها جهت ورود به بازار کار خبر داد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز