مدیرعامل شرکت گاز استان البرز:

البرز در ردیف مناطق سبز کشور قرار گرفت/۹۹ درصد البرزی ها از نعمت گاز برخورداراند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۱:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۳۳۲۵
البرز در ردیف مناطق سبز کشور قرار گرفت/۹۹ درصد البرزی ها از نعمت گاز برخورداراند
مدیر عامل شرکت گاز استان البرز گفت: این استان با بهره مندی حدود ۹۹ درصد جمعیت سه میلیون نفری آن از سوخت گاز در ردیف مناطق سبز کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،حسین تقی نژاد اظهار کرد: از آنجا که بیشتر مناطق شهری استان البرز از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده ، براین اساس شرکت گاز استان البرز تامین انرژی ساکنان روستاها را در اولویت قرار داده و از روستاهای کم جمعیت گرفته تا مناطق کوهستانی و سردسیر استان پروژه های گازرسانی با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه ها یکی پس از دیگری و در فواصل کم زمانی بهره برداری می شود ضمن آنکه با گازر رسانی به روستاها ساکنان این مناطق از دغدغه تهیه نفت سفید رهایی می یابند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: اجرای پروژه های گازرسانی در مناطق روستایی استان البرز موجب شده تا در این سال ها میزان بازگشت مهاجران شهرها به روستاهای البرز افزایش یابد و اشتغال روستایی رونق بیشتری به خود بگیرد.

به گفته حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان البرزتا قبل از سال ۹۲ از مجموع ۲۸۸ روستای استان ۱۲۳ روستا از نعمت گاز بهره مند بوده و طی هفت سال گذشته تاکنون این رقم به ۱۵۴ روستا افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون عملیات گازرسانی به ۵۵ روستای استان در حال انجام است که امسال بخش عمده آنها بهره برداری می شود و۱۹ روستای دیگر استان البرز برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام قرار دارد همچنین عملیات گازرسانی به ۴۹ روستای دیگر در صورت تامین اعتبار از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد : در مجموع از جمعیت ۱۶۵ هزار نفری روستایی استان البرزقبل از سال ۹۲ حدود ۷۸ درصد زیر پوشش شبکه گازطبیعی قرار داشتند که اکنون به ۸۴.۶ درصد رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان البرز در کنار گازرسانی به روستاهای استان، تامین انرژی به دورترین شهرهای البرز شامل طالقان و آسارا در برنامه کاری خود قرار داد و در دولت تدبیر و امید مشعل گاز طبیعی شهرستان طالقان روشن شد.

وی اضافه کرد: این پروژه بزرگ که با هدف تامین گاز شهر طالقان و روستاهای تابعه شهرستان طالقان انجام شد چهارسال پیش به سرانجام رسید و طالقانی ها که تا پیش از آن در زمستان های سرد و برفی برای تامین سوخت دچار مشکل می شدند اکنون از این موهبت خدادادی برخوردار هستند ضمن آنکه تاکنون ۱۴ روستای تابعه طالقان به شبکه سراسری گاز پیوسته و ۴۳روستای دیگر درحال تکمیل گازرسانی است.

تقی نژاد گفت: اکنون نیز گازرسانی در شهر کوهستانی آسارا و اقع در حاشیه جاده کرج - چالوس از طریق خط انتقال گاز طالقان با احداث شبکه ۵۳ کیلومتری در حال انجام است که سال ۱۴۰۰ بهره برداری می شودو با تکمیل این پروژه افزون بر شهرآسارا بین ۳۰ تا ۴۰ روستا نیز زیر پوشش شبکه گاز طبیعی قرار می گیرند.

تقی نژاد عنوان کرد: شرکت گاز استان البرز برای تامین انرژی مورد نیاز حدود ۱۳ شهرک دولتی و خصوصی صنعتی، بخش کشاورزی و واحدهای جدید مسکونی، پروژه انتقال گاز از بوئین زهرا استان قزوین به کرج را در دست اقدام قرار داده که این پروژه در ۲ فاز از سال ۹۸ کلید خورده است.اکنون فاز یک این پروژه به طول ۴۱ کیلومترحدود ۲۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای احداث آن ۵۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: فاز دوم خط انتقال گاز بوئین زهرا - کرج درنیمه دوم سال ۹۸ انتخاب پیمانکار شده است که برای انجام این پروژه ۷۵به طول ۲۳ کیلومتر اعتباری معادل ۷۵ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تصریح کرد: این استان در تامین گاز مناطق شهری، روستایی و صنعتی در کشور پیشگام بوده و تا رسیدن به منطقه سبز راه کوتاهی در پیش داریم. اکنون در بخش روستایی بیشتر مناطق پرجمعیت به شبکه گاز طبیعی پیوسته و آنچه باقی مانده بخش اندکی از جمعیت روستایی استان را شامل می شود.

تقی نژاد بیان کرد: در بخش شهری به اهداف مورد نظر دست پیدا کرده ایم و تنها شهر باقیمانده یعنی آسارا با جمعیتی کمتر از ۱۰ هزار نفر تا سال آینده به شبکه سراسری گاز خواهد پیوست.

مدیرعامل شرکت گاز البرز افزود: گام دیگر این شرکت تامین گاز برای تسهیل در سرمایه گذاری استان است که از طریق خط انتقال بوئین زهرا - کرج تا کمتر از ۲ سال آینده محقق می شود.

وی در پایان بیان کرد: در بخش گاز سی. ان . جی  خودروها نیز البرز گام های موثر برداشته و تعداد جایگاه های گاز سی. ان. جی استان از ۴۰ جایگاه تا قبل از سال ۹۲اکنون به ۵۴ جایگاه رسیده است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز