نظارت بر ساخت و سازهای ۶۸ روستای استان

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۱:۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۳۷۰۹
نظارت بر ساخت و سازهای ۶۸ روستای استان
مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد گفت: در 68 روستا نظارت بر ساخت و ساز ها انجام می شود که از ابتدای امسال از هزار و ۳۱۶ ساخت و ساز غیرمجاز در روستا‌های این بخش جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عباسعلی بادیانی مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به عاملان این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز اخطار داده شد و برای ۵۵۵ ساختمان برچسب توقف عملیات نصب شد و ۸۰ ملک نیز پلمب شد.

وی با بیان اینکه روستا‌ها محل تولید و تولد هستند و در صورت عدم مراقبت و نظارت در ساخت و ساز و روند امور جاری در روستا، صدمات فراوان می‌بینند افزود: هم اکنون نظارت بر ساخت و ساز ۶۸ روستا در بخش مرکزی مشهد بر عهده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق بخش مرکزی مشهد ادامه داد: صیانت از بافت روستا و حفظ روند تولید و اشتغال روستایی در جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها نقش موثر دارد.

بادیانی ضمن اشاره به وظیفه شرکت‌های دهیاری که کمک به اقتصاد، توسعه و فعالیت‌های اجتماعی و عمرانی در روستاهای بخش مرکزی است، ابراز کرد: یک هزار متر خاک برداری بلوار‌ها، ۲ هزار متر مربع زیر‌سازی و جدول‌سازی،۸۵۰ عدد رفلکتور برای ایمن سازی مسیرهای روستایی، ۴۳۰ متر سرعت گیر، ۱۸۶ متر لوله‌‌کشی لوله‌های جمع‌آوری فاضلاب برای روستا‌ها و غرس ۲۵۰ اصله درخت در جاده سیمان مشهد از اقدامات این شرکت در دوره فعلی است.

بادیانی ضمن اشاره به ثمرات مثلث اقتصادی- فرهنگی که شامل ارکان حکومتی، نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذاران با محوریت یک معین اقتصادی برای استان است، افزود: از خرداد ماه ۹۸، فعالیت تعاونی دهیاری‌ها به عنوان معین اقتصادی- فرهنگی در بخش مرکزی مشهد آغاز شده است که تا کنون ۵۳ تفاهم‌نامه برای توسعه کسب و کار‌های روستایی با ارزش اقتصادی حدودا ۹ تیلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال ۱۱ هزار و ۱۱۴ نفر امضا شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌های شرق اضافه کرد: ۲۴ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با ارزش حدودا ۴۸ میلیارد ریال با مراکز توانمند‌سازی شغلی بانوان نیز منعقد شده که مسئولیت کار به عهده بانوان است و طبق پیش بینی ۳۴۶ نفر اشتغال در حوزه بانوان ایجاد می‌شود.

در حاشیه این نشست تفاهم نامه های جداگانه ای  بین تعاونی دهیاری های شرق بخش مرکزی مشهد با خانه مطبوعات خراسان رضوی، بهزیستی مشهد و مرکز نوآوری شهرداری مشهد به امضا رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز