نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز کرونا در جنگ با ماست/ نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم/ مصوبات ستاد ملی کرونا برای هیات‌های مذهبی لازم‌الاجراست

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۲:۲۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۵۲۷۸
امروز کرونا در جنگ با ماست/ نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم/ مصوبات ستاد ملی کرونا برای هیات‌های مذهبی لازم‌الاجراست
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکیذد بر این‌که مصوبات ستاد ملی کرونا برای هیات‌های مذهبی لازم‌الاجراست، گفت: نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده رهبری در مازندران، در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم و صفر و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ساری بیان کرد: همه پیشانی بند امام حسین و اهل البیت ‌هستیم.

او افزود: اگر حسین (ع) نبود انقلاب، ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی، مبارزه با ظالمان و مستکبران زمان اتفاق نمی‌افتاد، کسی که درس آزادگی و استقلال و ظلم‌ستیری به ما آموخته امام حسین (ع) است.

امام جمعه ساری ابراز کرد: حفظ جان یک مسئولیت مهم و واجب است، گاهی دشمن، دشمنِ بیگانه است اما الان بیماری کرونا در جنگ با ما است و نمی‌توانیم بی‌توجه باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم اجداد ما هم شبیه به هم عزاداری نکردند، شرایط متفاوت بود گاهی امنیت نبود، تنگدستی و گاهی آزادی بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید طبق شرایط عزاداری کنیم، در تاریخ بیماری‌های واگیردار زیادی ایجاد شده بود، آیا در آن زمان هم مراسم عزاداری به همان شکل اولیه انجام می‌شد؟ پس نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم.

او ادامه داد: ما روزانه به اندازه دو هواپیما داریم تلفات می‌دهیم که یک خسارت جانی و مالی سنگین روی کشور گذاشته است، مبارزان سلامت که بر اثر این بیماری درگذشتند و به شهیدان کربلا وصل شدند.

آیت‌الله محمدی لائینی اظهار کرد: برای ما ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم است و تمام مصوبات آن لازم الاجراست، سخنران، مداحان، سینه زنان، بانیان و سایر فعالان در این حوزه هم باید بر اساس مصوبات ستاد حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: بحث نظارت بسیار مهم و سخت است، باید شورای هیئات مذهبی پیگیر باشد و نظارت کند، اگر یک نفر در مراسم عزاداری از این بیماری از بین برود همه ما عزادار خواهیم شد.‌

او با اشاره به اینکه مبارزه ادامه دارد، گفت: باید مبارزه کنیم تا این بیماری کامل از بین برود، نباید با کم شدن تلفات همه چیز کنار برود، با رعایت اصول بازار و مسجد باز باشد و فعالیت کند چراکه شاید این بیماری سالیان سال وجود داشته باشد.

آیت‌الله محمدی لائینی اضافه کرد: در مسئله نمازجمعه و تریبون نماز جمعه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل حضور برگزار شود، از تریبون نماز جمعه می‌شود برای مبارزه با همین بیماری استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: گاهی مجذوب فضای مجازی می‌شویم که بخشی از آن در دست منافقان و یهودیان و افراطی‌هایی است که قصد تعطیلی کشور را دارند و بیشتر به دنبال تعطیلی معنویات هستند.

امام جمعه ساری در پایان گفت: معنویات را هم نمی‌شود بلکه باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرد، ستاد مقابله با کرونا باید ریسک‌پذیری خودش را افزایش داده و با کار کارشناسی که متضاد نباشد تصمیم بگیرد.

photo_2020-08-17_13-06-57

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز