رییس پلیس فتا استان البرز تشریح کرد:

نحوه خرید امن در فضای سایبری / خودداری از پرداخت بیعانه در سایت های واسطه ای

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۹:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۵۶۵۰
نحوه خرید امن در فضای سایبری / خودداری از پرداخت بیعانه در سایت های واسطه ای
رئیس پلیس فتا استان البرز ضمن تشریح خرید امن در فضای سایبری گفت: در هنگام استفاده از اینترنت بانک به ویژه با استفاده ازکامپیوترهای عمومی ازصفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز و پسورد خود استفاده کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: شهروندان درزمان خرید از فروشگاه های اینترنتی باید به نماد اعتماد الکترونیک سایتی که از آن استفاده می کنند توجه کرده و با کلیک برروی آن از اعتبار سایت مطمئن شوند.

وی در خصوص نحوه خرید از سایت های واسطه ای مانند دیوار و شیپور نیز خاطر نشان کرد: شهروندان در سایت های واسطه خرید و فروش آنلاین، به صرف پایین بودن قیمت کالا‌ها، فریب عده ای از کلاهبرداران را نخورند و بیعانه ای بابت خرید کالا واریز نکنند، چرا که هیچ کالایی برای آن ها ارسال نخواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز خطاب به کاربران گفت: در هنگام استفاده از اینترنت بانک به ویژه با استفاده ازکامپیوترهای عمومی ازصفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز و پسورد خود استفاده کنید و در زمان واردکردن اطلاعات حساب بانکی از اصالت سایت که مربوط به بانک می باشد اطمینان حاصل کنید، زیرا کلاهبرداران با جعل درگاه های بانکی (فیشینگ ) اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت از آن می کنند.

سرهنگ اقبالی بیان کرد: با توجه به الزام بانک ها برای عملی کردن رمزهای یک بار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری باطراحی اپلیکیشن های جعلی رمزساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان گفت: همشهریان البرزی توجه داشته باشند فقط با مراجعه به شعب یا سایت بانک های مربوطه نسبت به فعال سازی رمز دوم خود اقدام کنند و فریب تبلیغات اپلیکیشن های رمز ساز بانکی را در فضای سایبری نخورند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز