نحوه بهره‌مندی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۳:۵۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۳
نحوه بهره‌مندی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم
معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مؤدیانی که نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۹۸ اقدام کرده اند، در صورت تمایل به استفاده از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم و پذیرش توافق به سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم پذیرش دستورالعمل مربوطه اقدام کنند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدرضا باقر مهربان با تشریح مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، افزود: مؤدیان مالیات در صورت داشتن شرایط قانونی، اگر دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ را بپذیرند، از مزایایی بهره مند می شوند که بی نیازی از ارائه اسناد و مدارک، استفاده از شرایط پرداخت اقساطی مالیات ابرازی، سهولت در ارائه اظهارنامه و... از جمله این مزایا هستند.

وی با اعلام اینکه مؤدیانی که پرونده عملکرد سال ۹۷ آنها قطعی نیست هم می توانند از تمهیدات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند، اظهار کرد: مؤدیانی که با توجه به شرایط فعالیت خود مشمول دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ نیستند، باید نسبت به ارائه اظهارنامه تا تاریخ یکم شهریور ماه اقدام کنند.

باقر مهربان اضافه کرد: مشمولان تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در صورت قبول نکردن شرایط دستورالعمل باید اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق ماده ۹۷ و منطبق با واقعیت شامل فروش کالا و خدمات و هزینه های مرتبط تکمیل و ارائه کنند.

معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی مرکز استان افزود: براساس مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم، رسیدگی علی الرأس از عملکرد سال ۹۸ حذف شده و درآمد مشمول مالیات مؤدیان از مأخذ میزان فروش کالا و خدمات منهای هزینه های مرتبط با آن تعیین می شود.

وی گفت: مؤدیان مالیاتی جهت سهولت امر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نسبت به فعال سازی ابلاغ الکترونیک با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir اقدام کنند تا از مراجعه به ادارات مالیاتی و همچنین مراجعه مأموران مالیاتی به محل کارشان بی نیاز شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز