در آستانه بازگشایی مدارس:

آغاز ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۲:۰۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۷
آغاز ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اعلام کرد: ثبت نام رانندگان سرویس مدارس در سامانه سپند از 25 مرداد ماه آغاز و تا 2 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، مهندس امیر جمشید نژاد رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج اظهار داشت: رانندگان سرویس مدارس باید  در سامانه سپند ثبت نام کنند، سامانه سپند ( سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی ) با رویکرد استفاده از تکنولوژی های نوین و در راستای افزایش سطح کیفی خدمات، افزایش ضریب ایمنی و آرامش خاطر و کاهش نگرانی های والدین به دستور وزیر کشور راه اندازی شد.

مهندس امیر جمشید نژاد بیان کرد: اخذ آمار و اطلاعات دقیق از ناوگان فعال در حمل ونقل دانش آموزی، کنترل، نظارت و بازرسی بر عملکرد رانندگان این حوزه، رصد و پایش ناوگان دانش آموزی، رسیدگی به تخلفات و شکایات از طریق مراجع مرتبط و کاهش فعالیت خودرو‌های فاقد مجوز از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه سپند است.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه آغاز خواهد شد؛ اعلام کرد: فرآیند ثبت نام از رانندگان متقاضی سرویس مدرسه از 25 مرداد ماه آغاز و تا 2 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: به منظور جلوگیری از مراجعات حضوری و تجمع رانندگان متقاضی در مراکز ثبت نام و نیز ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، برای کاهش آسیب های ناشی از کرونا ویروس ثبت نام رانندگانی که در سال تحصیلی گذشته در سامانه سپند ثبت نام نموده و دارای پروانه فعالیت هستند به صورت پیامکی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طریقه ثبت نامه به این گونه است که با ارسال پیامک به این گروه از رانندگان، در صورت تمایل و تقاضای آنها به ارائه خدمات در سال تحصیلی جدید، رانندگان می توانند با ارسال عدد یک به سرشماره فوق ثبت نام خود را انجام دهند.

جمشید نژاد افزود: مشخصات این افراد از سال گذشته موجود بوده و در زمان مراجعه جهت بررسی و تایید رانندگان، ثبت نام آنها نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: رانندگان جدید الورود و رانندگانی که نسبت به سال گذشته اطلاعات فردی و خودرویی آنها تغییر کرده و نیاز به ویرایش دارد، برای ثبت نام و یا اصلاح مشخصات خود در مهلت مقرر به دفاتر پیشخوان دولت و یا شرکت های حمل و نقل درون شهری مجاز تحت نظارت سازمان تاکسیرانی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: سامانه سپند (www.irtusepand.ir) در اجرای آئین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران با هدف ساماندهی و پایش سرویس حمل و نقل دانش آموزی با همکاری سه وزارتخانه؛ وزارت کشور، راه وشهرسازی و آموزش و پرورش ایجاد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز