رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز:

۱۵ درصد تماس‌های اورژانس البرز مزاحمت تلفنی است/کرونا ماموریت اورژانس را ۱۱ درصد افزایش داد

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۰:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۶۲۰۹
۱۵ درصد تماس‌های اورژانس البرز مزاحمت تلفنی است/کرونا ماموریت اورژانس را ۱۱ درصد افزایش داد
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز با بیان اینکه مدت زمان رسیدن نیروهای عملیاتی بر بالین بیماران و یا مصدومان جاده ای البرز ۱۷ دقیقه و شهری بین ۱۴ تا ۱۵ دقیقه است گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد تماس های اورژانس البرز یا مزاحمت است و یا اورژانسی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر مهرداد بابایی اظهار کرد: متوسط ماموریت روزانه در سال ۹۸ حدود ۴۷۰ مورد بوده که در اسفندماه ۹۸  و با شیوع کرونا به ۵۷۳ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد ماموریت‌های هوایی ترافیکی است، اما در البرز هیچ نقطه‌ای خارج از پوشش امدادی اورژانس نیست گفت: با به کارگیری امکانات جدید از جمله بالگرد، دامنه خدمات این مرکز به تمام مناطق استان از جمله محدوده های کوهستانی و صعب العبور گسترش یافته است.

بابایی  با بیان اینکه البرز از پایگاه مستقل اورژانس بی‌بهره است،‌گفت: از سال گذشته ساخت پایگاه مستقل اورژانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده است .

وی با اشاره به ماموریت های اورژانس هوایی البرز افزود:  از دی ماه ۹۵ تا کنون که البرز به اورژانس هوایی مجهز شد و تاکنون ۶۹۰ سورتی پرواز داشته ایم که بیش از یک هزار بیماربه مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رییس مرکز فوریت های پزشکی البرز خاطرنشان کرد: شهرداری کرج برای ایجاد پدبالگرد  همکاری خوبی با ما داشته و تعدادی پد بالگرد در کرج ایجاد شده که اکنون به پنج پد افزایش یافته که قرار است  در هر منطقه شهرداری یک پد بالگرد استاندارد داشته باشیم تا در سریع ترین زمان با بالگرد خدمات را انجام دهیم.

بابایی گفت: اکنون ۵۶ پایگاه اورژانس در استان داریم که به ۳۰ پایگاه دیگر نیازمندیم، از شروع طرح تحول سلامت با مشکلات اقتصادی که داشتیم سعی شد که این نقیصه در اورژانس برطرف شود و تا به امروز 8 پایگاه اورژانس از زمان طرح تحول سلامت به پایگاه ها  اضافه شده است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۱۶۴ هزارو ۹۵۷ ماموریت انجام دادیم که از این تعداد ۶۸.5 درصد آن مربوط به شهرستان کرج، ۱۴ درصد فردیس، ۱۰ درصد ساوجبلاغ ، پنج درصد نظرآباد ، یک ونیم درصد اشتهارد و یک درصد مربوط به شهرستان طالقان بوده است.

وی افزود: از مجموع این ماموریت ها در شهرها ۱۳ هزارو ۲۲ مورد تصادفات شهری و  ۶ هزارو ۱۱۹ مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است،همچنین بیشترین موارد غیر تصادفی ما مربوط به بیماری های قلبی بوده است .

این مسئول بیان کرد: در مقایسه سه ماهه اول سال۹۹  کل ماموریت ها حدود ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت  و حدود ۳۰ درصد تماس ها افزایش یافت که بخش اعظم این تماس ها مربوط به ویروس کرونا است، میانگین تماس ها در هر۲۴ ساعت ۱۵۰۰ مورد است که با پیک شروع کرونا به ۴ هزار تماس در ۲۴ ساعت رسید.

به گفته بابایی،‌از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۱۲ هزار ماموریت در این بخش انجام گرفته که سه هزارو ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا را به بیمارستان های استان منتقل کردیم.

بابایی در پایان گفت : ۳۸ پایگاه امدادی در برنامه ششم باید ایجاد می کردیم که تاکنون هشت پایگاه  آنها راه اندازی شده که ۹ پایگاه دیگر طی روزهای آینده فعال می شود همچنین از سال ۹۶ تا کنون ۳۰ آمبولانس به امکانات اورژانس البرز اضافه شده است .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز