آزادی ۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان غربی

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۶۲۸۸
آزادی ۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان غربی
۹۱ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان غربی آزاد شدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،علی اکبر گروسی  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد ، ضمن  تقدیر و تشکر از اقدامات خدا پسندانه بنیاد مستضعفان و خیرین نیکوکار با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی گفت: ناهنجاریهای اجتماعی آسیب بزرگی است که در قالب جرم و بدهی های مدنی که جنبه جرم و بزه نیز ندارد در جامعه بروز پیدا میکنند که باید برای پیشگری از وقوع این نوع  ناهنجاریها همه تلاش کنیم تا زمینه ای فراهم شود که این ناهنجاری های در جامعه کنترل شود.  

وی افزود: باید با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی جامعه کارگری همکاری کرد تا چرخه تولید در این روز های سخت از کار نیفتد و اهداف نظام در رونق تولید و جهش تولید بیش از پیش محقق شود و هیچ فعال اقتصادی به لحظ از کار افتادن چرخه تولید با زندان مواجه نشود.

 رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: متاسفانه امروز یک وضعیت ویژه ای در همه جامعه بوجود آمده و میزان ناهنجاریها و آسیب ها نیز بیشتر شده است و همین امر باعث میشود که وظیفه مدیران استانی بیش از پیش  سنگین ترشود البته میتوان با کار جهادی و انقلابی و حضور فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... تلاش کرد تا ناهنجاریهای اقتصادی کنترل شوند. 

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: ورود دستگاه قضائی به  موضوعات اجتماعی باید بعنوان آخرین چاره باشد و در حوزه پیشگیری در خدمت همه مدیران هستیم و دستگاه قضایی در کنار همه مدیران میباشد و برنامه های مستمر و مدونی در این خصوص تدوین و درحال اجرا دارد.

مقام ارشد دستگاه قضایی استان گفت: به منظور کاهش مجازاتهای حبس در دستگاه قضائی استان کارهای خوبی هم در موضوع اعطای مرخصی ها و هم در اجرای منویات ریاست معزز قوه قضائیه انجام یافته و همیشه بخشی از توجهات ایشان به کاهش مجازات های حبس، زندانیان و خانواده هایشان است و کاری که امروز با کمک بنیاد مستضعفان انجام یافته و تعدادی از زندانیان دارای جرائم غیر عمد آزاد شدند در نوع خود بی نظیر است و این اتفاق بسیار خوبی است که در استان آذربایجان غربی  افتاده است. 
  
رئیس کل دادگستری استان در خصوص قانون کاهش مجازات حبس تعزیری اظهار کرد: قانون کاهش مجازات حبس تعزیری که اخیرا ابلاغ  شده است نوید بخش تحولات بسیاری در جهت حبس زدایی است و برای اجرای بهینه این قانون تمام دستگاههای قضائی استان بسیج شده و بنا به گزارشات واصله تاکنون ۶۳۱ نفر از محکومین  قطعی به حیس یا آزاد شده اند و یا محکومیتشان تقلیل یافته و زمینه آزادی زود هنگامشان فراهم شده است واین آمار بسیار خوبی است، هرچند که رسیدگی به پرونده سایر محکومین بخصوص محکومین مرکز استان به دلیل کثرت پرونده ها در حال بررسی است و آمار کنونی قطعا بالاتر خواهد بود.

وی در ادامه به مددجویانی که مشمول آزادی شده اند توصیه کرد: در جهت رفاه اجتماعی، توجه به خانواده و چرخاندن چرخه اقتصاد این مملکت تلاش کنند. 

گروسی برخی محکومین جرایم مالی را افرادی دانست که در ارتکاب فعل مجرمانه نه تصمیمی بر این فعل داشته و نه تعمدی در کار بوده بلکه ناخواسته و غیر عمد و بنا به حکم قانون گرفتار زندان شده اند و انتظار میرود این افراد بدوا برای خود وخانواده اش تلاش نماید ونیز جهت رونق تولید وجهش تولید در کشور دوشادوش سایر مردم بیش از پیش تلاش کنند. 

 در پایان  این مراسم ،تعداد ۹۱ نفر از زندانیان غیر عمد مشمول آزادی شدند که تعداد ۱۰ نفر از  زندانیان زن و مرد احکام آزادی خود را با اهدای شاخه گل از دستان رئیس کل دادگستری استان دریافت و بهمراه خانواده هایشان به کانون گرم خانواده بازگشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز