توسعه پایانه‌های مرزی با هدف افزایش مبادلات تجاری یکی از اهداف مهم دولت

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۴:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۱
توسعه پایانه‌های مرزی با هدف افزایش مبادلات تجاری یکی از اهداف مهم دولت
وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه پایانه‌های مرزی با هدف افزایش مبادلات تجاری یکی از اهداف مهم دولت است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تلویزیونی اولدوز شبکه استانی گفت:در آذربایجان‌غربی تنوعی از تکالیف پروژه ها را داریم، مرزی بودن استان باعث شده تا در جهت توسعه تبادلات تجاری و ترانزیتی ظرفیت سازی کنیم و راههای دسترسی به آنها را گسترش دهیم.

وی افزود: در گذشته ارتباطات مرزی صرفا در پایانه بازرگان خلاصه می شد. اما امروز در تمرچین، سرو و رازی و پلدشت شاهد توسعه تبادلات هستیم. توسعه این پایانه برخی پایان یافته و برخی چون رازی هم از پیشرفت خوبی برخودار است. ارتقای راههای دسترسی به پایانه ها را نیز بطور جدی پیگیر هستیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت ریلی از جمله از رازی که مدتها مغفول مانده بود در دستور کار قرار گرفت. در بحث کرونا تبادلات باری از این مسیر بسیار افزایش یافت. هر جا که بتوانیم با رعایت پروتکل ها ظرفیت سازی را افزایش دهیم و تبادلات تجاری را گسترش دهیم پای کار هستیم.

وزیر راه اظهارکرد: در توسعه راههای مواصلاتی از جمله کریدور شمال جنوب در شمال غرب کشور به همت مدیران مربوطه و پیمانکاران دستاوردهای خوبی رقم خورد.

اسلامی گفت: آسفالت ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی را در استان به جهت محرومیت در این حوزه تعهد کردیم. از این میزان ۱۴۰ کیلومتر به اتمام رسیده و ۲۶۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

وی افزود: در محورهایی که با بافت مسکونی تلاقی وجود دارد مشکلات اساسی داریم. برای حل این مشکل نیز ساماندهی این نقاط را به عنوان یک مطالبه عمومی و الزام اجرایی پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های مالی بخاطر تحریم های دشمن، فعالیتهای توسعه ای و محرومیت زدایی تعطیل نشده است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان با قیمت های گذشته در دولت تدبیر و امید در استان در بخشهای مختلف اعم از راه و آب و گاز و برق سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: امسال در هفته دولت یکهزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود. پروژه های شاخصی چون بیمارستان جامع زنان، بیمارستان شاهین دژ، اشنویه،پیرانشهر، مهاباد و میاندوآب در دست اجرا که برخی آماده افتتاح و تعدادی نیز تا پایان امسال افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی در استان پروژه در دست اجرا دارند. صرفا برای پروژه انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه بیش از ۷ هزار  میلیارد  تومان اعتبار صرف شده که جای تقدیر دارد.

وی در خاتمه گفت: امروز در هیات دولت نیز ۶۴۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام ستاد احیای دریاچه ارومیه مصوب شد که امیدواریم در سریعترین زمان ممکن تخصیص یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز