معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

صادرکنندگان سیب زمینی حمایت می شوند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۴۹:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵۰
صادرکنندگان سیب زمینی حمایت می شوند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: صادرکنندگان سیب زمینی در استان حمایت می شوند.

به گزارش برنا،ارژنگ عزیزی به مناسبت هفته دولت، در گفت و گوی ویژه خبری از شبکه سبلان تصریح کرد: قیمت پایه صادراتی سیب زمینی با پیگیری های استانداری از ۴۲۸ دلار به ازای هر تن به ۲۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با این اقدام تلاش شده تا صادرکنندگان سیب زمینی در رابطه با تعهد ارزی مشکلی نداشته باشند.

معاون استاندار اردبیل از افتتاح ۷۴ طرح اقتصادی در هفته دولت در بخش های کشاورزی ،صنعت و معدن ، گردشگری و خدمات خبر داد.

عزیزی بیان کرد: برای اجرای این طرح ها ۲۹۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ۷۵۴ نفر اشتغالزایی دارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی هفت طرح نیز با ۵۸۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزار و ۱۲۰ نفر اشتغالزایی در طول هفته دولت آغاز:می شود.

عزیزی گفت: در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۲ هزار طرح و واحد اقتصادی در بخش های مختلف پرداخت شد.

وی اظهار کرد: بخشی از طرح هایی که در هفته دولت به بهره برداری می رسد، مربوط به این طرح ها است.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره قانون بودجه سال ۹۸ در رسته گلخانه ها گفت: استان اردبیل به تصویب در بانک های عامل با ۹۴۶ میلیارد تومان ۱۸ درصد ازسهم کل کشور ، رتبه اول را به خود اختصاص داده و در پرداخت با ۱۴۸ میلیارد تومان بعد از هرمزگان و اصفهان رتبه سوم را کسب کرد.

عزیزی ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز با پرداخت ۱۲۶ میلیارد تومان نسبت به سهم خود رتبه دوم را بین ۳۱استان کشور کسب کرد.

وی به توسعه شهرک های صنعتی غیردولتی اشاره کرد و گفت: تعداد شهرک های صنعتی غیردولتی استان از یک شهرک به مساحت ۲۶ هکتار به شش شهرک با مساحت ۱۸۰ هکتار افزایش یافت.

عزیزی بیان کرد: در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال جهش تولید نامگذاری شده در استان اردبیل علیرغم تحریم های اقتصادی ظالمانه و اثرات ویرانگر شیوع ویروس کرونا با همت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اتفاقات خوبی مخصوصا در تولیدات صادرات محور و یا بی نیازی به واردات و خروج ارز در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: دو واحد تولیدی ام دی اف و اچ دی اف با ظرفیت ۳۱۲ هزار متر مربع، فاز اول تولید انواع داروهای گیاهی و دمنوش با ظرفیت ۳۰ هزار تن ، متانول با ظرفیت ۱۹۰هزار تن، ظروف کریستال با ظرفیت ۹۰ هزار تن و لوازم خانگی و کاغذ از سنگ با ظرفیت ۲۷هزار تن به عنوان طرح های مهم و تاثیرگذار در طول سال جاری به بهره‌برداری می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز