کادر بهداشت و درمان ما نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه‌ها دارند

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۸:۲۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۰۲۱۷
کادر بهداشت و درمان ما نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه‌ها دارند
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط همه‌گیری کرونا، جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان ما نیاز به همکاری جدی‌تر رسانه ها دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی بیرجندی‌نژاد در جلسه مشترک با مدیرعامل خانه مطبوعات استان اظهارکرد: راه کنترل کرونا؛ آموزش، همراهی و همکاری عمومی است. از اینرو انتظار می‌رود که رسانه‌ها در راستای عمل به وظایف ذاتی خود به ویژه در این شرایط بحرانی موثرتر وارد عمل شده و نگذارند اطلاعات غیرعلمی و خرافی در جامعه رواج پیدا کند.

وی ضمن انتقاد از ارائه اطلاعات غیرعلمی در برخی از رسانه‌ها در خصوص درمان کرونا گفت: این بی انصافی است که دانشمندان و اساتید بزرگ ما در این شرایط صدایشان به مردم نرسد و از سوی دیگر اطلاعات غیرمستند و بعضا خرافی از سوی برخی افراد به سادگی منتشر شده و  افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: کرونا بزرگانی را از مردم ما گرفت که جبران فقدانشان شاید ده‌ها سال زمان ببرد ما اساتیدی چون دکتر علی اکبر خوارزمی، دکتر احمد خسروی خراشاد را از دست دادیم. کسانی که اساتید بزرگ و برجسته علم و اخلاق در عرصه پزشکی بودند.

وی شرایط مشهد را بسیار شکننده توصیف کرد و گفت: سفر به هر علتی عامل بزرگی در رشد و گسترش بیماری کرونا است؛ امیدوارم مردم و رسانه‌ها نسبت به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و در تعطیلات پیش رو که مختص عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است؛ با تاسی به سیره و روش ایشان از گسترش بیماری در قالب سفرهای غیرضرور که مصداق عملی تضییع حق‌الناس است؛ بپرهیزند.

وی در پایان از همکاری مشترک با خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی خبر داد و گفت: به این منظور تفاهم نامه مشترکی نیز منعقد خواهد شد که بر اساس آن، خدمات بهداشتی و درمانی ویژه ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه ارائه خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه استان نیز در این جلسه بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در بین مردم تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه نیز چون جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان برای انعکاس مناسب اخبار و رویدادها در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور داشته و در این مسیر تعداد زیادی از خبرنگاران گرفتار کرونا شده‌اند و متاسفانه برخی نیز چون روح الله رجایی بر اثر ابتلا به این ویروس منحوس جان باخته‌اند.

مجتبی محمودی بر لزوم برقراری ارتباط موثرتر میان اصحاب رسانه و جامعه پزشکی تاکید کرد و از آمادگی  خانه مطبوعات و رسانه استان برای  ساماندهی گروهی از بزرگان رسانه‌ای مشهد در قالب کارگروه مشترک با سازمان نظام پزشکی مشهد خبر داد و افزود:  از طریق این کارگروه سعی خواهیم کرد؛ انعکاس مناسب‌تر و علمی‌تر اخبار و رویدادهای حوزه بهداشت و درمان و همچنین مسائل و مشکلات صنفی جامعه پزشکی را در استان عملی سازیم.

وی در ادامه شکل‌گیری و معرفی گروهی از پزشکان را در قالب پزشکانِ همیار رسانه را پیشنهاد کرد و گفت: این گروه مرجعی خواهد شد تا اصحاب رسانه راحت‌تر با جامعه پزشکی ارتباط بگیرند و این اطمینان را داشته باشند که  اطلاعات خود را از منابع خبری مورد تایید سازمان نظام پزشکی و یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می‌کنند.

  مجتبی محمودی انعقاد تفاهم نامه مشترک میان خانه مطبوعات و رسانه استان و سازمان نظام پزشکی مشهد را فصل جدیدی در همکاری میان جامعه پزشکی و رسانه ای استان دانست و گفت: رفع مشکلات بیمه‌ی درمانی خبرنگاران اولویت خانه مطبوعات است که امیدواریم با همکاری جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد این مشکل هر چه زودتر مرتفع شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز