رونمایی از پهباد و تجهیزات اطفای حریق در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۳۰:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۲۱۹۰
رونمایی از پهباد و تجهیزات اطفای حریق در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان
به منظور تجهیز وسایل اطفاء حریق و پایش مناطق به روش های مدرن در هفته دولت از 8 دستگاه دمنده اطفای حریق و یک دستگاه پهباد در اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، مدیرکل این اداره اظهار داشت: این تجهیزات با هزینه بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و صندوق ملی حمایت از محیط زیست تامین و در اختیار این اداره قرار گرفت.

فریبا رضایی با اشاره به اینکه امروزه پایش‌های زیست محیطی با ابزارهای قدیمی قابل جوابگو نیست، از این رو نیازمند پایش محیط زیست با ابزارهای نوین می باشد؛ خاطرنشان کرد: این پهباد با قابلیت 8 کیلومتر پرواز و اسکن از مناطق و ارسال فیلم و عکس به صورت آنی می تواند در بخش های گشت و کنترل مناطق، سرشماری ها، شناسایی متخلفان در مناطق تحت مدیریت و رصد حریق یا حوادث دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: هشت دستگاه دمنده هوا با استفاده از منابع ملی خریداری شده و برای اطفاء حریق در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تهیه و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه 9.9 درصد از وسعت استان کردستان جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: تخریب و تصرف در پوشش گیاهی کمتر بوده اما به واسطه شرایط و فصل گرما این مناطق مستعد حریق هستند.

وی با تأکید بر حفظ تنوع زیستی افزود: حریق یکی از مشکلات مهم در راستای حفظ مراتع و منابع طبیعی استان است و محیط زیست هنگام بروز آتش سوزی در این مناطق با سایر ارگان های مسؤول در این زمینه همکاری می کند.

رضایی با بیان اینکه هشت دستگاه دمنده هوا با استفاده از منابع ملی خریداری و در اختیار مناطق تحت مدیریت قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش به سمت جلو شده و باعث خفگی حریق می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از آتش سوزی ها در مناطق صعب العبور اتفاق می افتد که یکی از مشکلات در اطفاء آنها رسیدن به محل آتش سوزی است و افراد پس از رسیدن به آن منطقه انرژی خود را از دست می دهند که دستگاه دمنده هوا با استفاده از انرژی بدنی کمتر به اطفاء حریق کمک می کند.

مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه سبکی و سهولت در حمل و جابه جایی از دیگر مزیت های این دستگاه است، گفت: سایر دستگاه های قدیمی اطفاء حریق مانند بیل و آتش کوب نیز برای انجام سریع این امر تأمین شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز