رییس کل دادگستری یزد:

هیات‌های عزاداری ‌تلاش دشمن برای دو قطبی‌سازی جامعه را خنثی کردند

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۴:۳۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۲۲۴۸
هیات‌های عزاداری ‌تلاش دشمن برای دو قطبی‌سازی جامعه را خنثی کردند
رییس‌کل دادگستری یزد گفت: هیات‌های عزاداری در این ایام، شور حسینی را در کنار شعور حسینی به نمایش گذاشتند و با درایت و بصیرت دینی خود تلاش دشمنان را در دو قطبی‌سازی جامعه خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "غلامعلی دهشیری" رییس‌کل دادگستری یزد در نشست با اعضای کمیته رسیدگی به امور مساجد استان افزود: هوشیاری و بصیرت و همکاری مردم و مسوولان نقشه دشمنان را در دو قطبی سازی جامعه با القاء تقابل بین دین و علم و سلامت و معنویت خنثی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون حافظان بی‌نظیر و پاسداران بی بدیل اسلام ناب محمدی (ص) و حامی انقلاب اسلامی هستند یادآور شد: روحانیت و مرجعیت شیعه که برخواسته از حوزهای علمیه هستند محور و مرکز امید و پناهگاه مردم در زمینه‌های مختلف دین و معنویت، اخلاق، سیاست، اجتماعی و فرهنگی در طول تاریخ بوده‌اند.

این مسوول، در خط مقدم بصیرت‌افزایی، استکبارستیزی، مبارزه با فساد و برخوداری از جایگاه والای اجتماعی در بین مردم را از ویژگی‌های شاخص جامعه روحانیت ذکر کرد و افزود: به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب چهره روحانیت اثرگذار شیعه است.

دهشیری با قدردانی از فعالیت صورت گرفته در کمیته رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: رسالت این کمیته باید رسیدگی به تمام امور و شوون مربوط به مساجد باشد و باید با برگزاری جلسات متعدد و با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان و فعالان این  حوزه نقش راهبردی و تعیین سیاستگذاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با مساجد ایفا نماید.

وی با اشاره به وجود برخی اختلافات بین ائمه جماعات و متولیان مساجد اظهار داشت: نیاز است که پرونده کامل شناختی از هر روحانی و همچنین ویژگی‌های خاص هر محل در سازمان تبلیغات ایجاد و با توجه به شناخت ایجاد شده برای محلات، امام جماعت متناسب با شرایط و وضعیت مناطق انتخاب شود.

رییس‌کل دادگستری یزد افزود: به روز بودن ائمه جماعات در حوزه‌های مختلف، تغذیه علمی و فرهنگی، توجه ویژه به حفظ شأن طلبگی و جایگاه روحانیت در بین مردم، نظارت و رصد و ارزیابی فعالیت‌های روحانیون، آموزش مهارت‌های ارتباطی از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در این کمیته مورد توجه قرار گرفته و سیاستگذاری و برای آن برنامه عملیاتی طراحی شود.

دهشیری بر لزوم توجه ائمه جماعات به بحث پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات باید در حوزه پاسخگویی به شبهات اهتمام جدی داشته باشند و با استدلال عقلی منطبق بر آموزه‌های دینی پاسخگوی شبهات نوجوانان و جوانان در مساجد محلات فعال‌تر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز