مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خبر داد:

برق رسانی به ۷ روستای بالای ۵ خانوار در کردستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۲:۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۲۶۰۵
برق رسانی به ۷ روستای بالای ۵ خانوار در کردستان
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق رسانی به 7 روستای بالای 5 خانوار در استان کردستان از ابتدای سال جاری تا کنون، با اعتباری بالغ بر 19 هزارو 816 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: برقدار کردن روستاها، یکی از شاخصه های رسیدن به توسعه پایدار در بخش روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها است.

وی در ادامه با اشاره به برقدار نمودن صد در صدیروستاهای بالای ۱۰ خانوار اذعان داشت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار برقدار شده اند و در دو سال اخیر بسیاری از روستاهای زیر ۱۰ خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند و این مهم در رأس فعالیتهای شرکت قرار دارد تا در آینده ای نزدیک تمام روستاهای استان برقدار گردیده و رفاه و آسایش برای همه مشترکین درتمام نقاط استان، فراهم گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه افزود: برقرسانی به روستاهای بدون برق استان با مشکلات عدیده ای از جمله وضعیت توپولوژی نامناسب، صعب العبور بودن این مناطق و …  همراه می باشد که با تلاش مضاعف پرسنل سخت کوش شرکت توزیع برق از ابتدای سالجاری تا کنون، ۷ روستای استان که دارای ۵تا۱۰خانوارجمعیت داشته اند برقدار شده اند و با تأمین برق شش روستای بالای ۵ خانواردیگر در شهرستان های بانه و کامیاران، در سال جاری تمام روستاهای بالای ۵ خانوار استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد و این موفقیتی برای استان و شرکت توزیع برق در سال ۹۹ خواهد بود.

لهونیان با اشاره به روستاهایی که در نیمه اول سال ۹۹ برقدار شده اند، گفت: روستای صالح دیلان از توابع شهرستان بانه، روستای قیصه از توابع شهرستان بیجار، روستاهای پیران کهنه، دره مر، لیوسفلی، لیو علیا و کانی کبود از توابع شهرستان مریوان از ابتدای سالجاری تا کنون برقدار شده است .

وی در ادامه بیان داشت: تعداد خانوارهای برخوردار از نعمت برق ۱۱۲ خانوار است که این مهم در سال جهش تولید از مهاجرت اهالی این روستاها به شهر جلوگیری خواهد کرد و زمینه توسعه و پیشرفت اقتصادی در مناطق روستایی را فراهم خواهد ساخت.

لازم به ذکر است روستای قیصه آخرین روستا از ۷ روستاهای مذکور بود که به مناسبت هفته دولت با حضور مقامات شهرستان، به بهره برداری رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز