ثبت جهانی هورامان سرمایه گذاری کلان برای آینده کردستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۸:۵۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۵۱۲۵
ثبت جهانی هورامان سرمایه گذاری کلان برای آینده کردستان
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ثبت جهانی اورامان را یک فرصت و سرمایه گذاری بزرگ برای آینده استان عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، ابراهیم زارعی در جلسه مقدماتی و هماهنگی ثبت جهانی اورامان با بیان اینکه از همه توان خود برای ثبت این میراث گرانبها استفاده خواهیم کرد، گفت: سی و یکم شهریورماه ارزیاب یونسکو وارد منطقه خواهد شد و تا آن روز باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران مرتبط تمام تلاش خود را با بهبودفضای مناطق هدف در جهت جلب نظر ارزیاب یونسکو بکار بگیرند.

وی اظهار کرد: زمان حاضر، زمان تلاش و فداکاری برای ثبت جهانی اورامان است و به هیچ وجه این فرصت تاریخی برای استان نباید از دست برود.

زارعی با بیان اینکه ما در کردستان دارای سه ثروت فرهنگی، تاریخی و طبیعی هستیم، افزود: این ثروت ها باید برای استان حفظ شود و به هیچ وجه نباید دخل و تصرف های نابجا در آن صورت گیرد.

وی افزود: اگر ساخت و سازی در منطقه اورامان وروستاهای هدف انجام می شود باید با نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام شود ، چرا که اگر این شکل از زندگی برچیده شود دیگر اورامان برای گردشگران جذابیت نخواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان قول مساعد داد: اگر اعتباری در جهت بهبود فضای روستاهای هدف نیاز باشد آن را تامین خواهیم کرد.

زارعی اظهار کرد: بی گمان ثبت جهانی اورامان سرمایه ای بزرگ برای استان است و می تواند سالیانه درآمدهای سرشار گردشگری را عاید مردم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز