مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

منافع متقابل عشایر و محیط زیست می توانند مکمل هم باشند / ضرورت استفاده از پتانسیل عشایر در حفظ محیط زیست

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۱:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۶۰۳۳
منافع  متقابل  عشایر  و  محیط زیست  می توانند  مکمل  هم  باشند / ضرورت  استفاده  از  پتانسیل عشایر  در  حفظ  محیط  زیست
مهرداد فتحی بیرانوند عشایر کوچ نشین را حافظان اصلی محیط زیست دانست و بر استفاده از این پتانسیل عظیم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ فتحی بیرانوند در  نشست هم اندیشی تعدادی از نمایندگان جوامع و ایلات کوچ نشین استان که  به منظور ایجاد تعامل و نیز آموزش و همفکری جهت حفاظت هر چه بهتر و موثرتر از محیط زیست در حوزه زندگی عشایری  برگزار شده بود عشایر کوچ نشین را حافظان اصلی محیط زیست دانست و اظهار کرد: این قشر فداکار در خط مقدم حفاظت و حراست از محیط زیست قرار دارند و می توانند نقش مهمی در حفظ گونه های جانوری و گیاهی داشته باشند.

او با اشاره به پیوستگی اجزای طبیعت ،افزود: نقصان هر جزئی از طبیعت می توانند در حیات بشر و سایر موجودات خلل ایجاد نماید که جوامع عشایری نیز از این گزند مصون نخواهند ماند.

فتحی بیرانوند با اشاره به حضور عشایر در زیستگاهها و مناطق جنگلی ، گفت: عشایر می توانند با استفاده از تجربه و تخصص خود کمک شایانی به حفط عرصه های طییعی و گونه های جانوری و گیاهی بکنند.

او دخل و تصرف در طبیعت را یکی از عوامل اصلی ایجاد آفات و امراض دانست و یادآورشد: عشایر به خاطر ارتباط مستقیم با طبیعت بیشترین آسیب را در صورت طغیان آفات و امراض طبیعی متحمل خواهند شد و بنابراین باید در حفظ گونه های گیاهی جانوری و گیاهی محل زندگیشان کوشا باشند.

فتحی بیرانوند خاطر نشان کرد: منافع متقابل عشایر و محیط زیست می توانند مکمل هم باشند و باعث حفاظت موثر از محیط زیست شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به بعضی از مخاطرات زیست محیطی ،تاکید کرد:  فرهنگ سازی و تغییر دیدگاهها نسبت به محیط زیست، کم هزینه ترین و بهترین راهکار جهت حفاظت از محیط زیست است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز