رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

تشکیل دپارتمان ملی عشایر کشور با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای / لزوم تهیه بانک اطلاعات استادکاران

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۰:۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۶۳۵۱
تشکیل   دپارتمان ملی عشایر کشور با  مشارکت سازمان فنی و حرفه ای / لزوم تهیه بانک اطلاعات استادکاران
علی اوسط هاشمی گفت: دپارتمان ملی عشایر کشور با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، امور عشایری و استانداری در لرستان تشکیل می شود

به گزارش ا خبرگزاری برنااز لرستان ؛ هاشمی روز چهارشنبه در شورای مهارت لرستان  با بیان اینکه جهان آینده دنیای مهارت است، فاظهار کرد: امروز با شیوع بیماری کرونا تغییر و تحول ،اجتناب ناپذیر است و تجارت الکترونیک خود را نمایان می کند که در کشور ما این موضوع با بیماری کووید ۱۹ تجربه شده است.

او با اشاره به اینکه امروزه تجارت الکترونیک با بزرگترین شرکت های صنعتی در جهان رقابت می کند، افزود: در حال حاضر در کشور ما اسنپ تجربه موفقی داشته است و فرهنگی نو ایجاد کرده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرداکنون  ۸۵ درصد مردم از وسایل هوشمند استفاده می کنند و آینده متعلق به وسایل هوشمند است.

هاشمی با تاکید بر اینکه مردم برای بهره وری از وسایل هوشمندی نیازمندکسب مهارت هستند ،خاطر نشان کرد: امروز سخن از آموزشی است که قدرت تغییر و تحول داشته باشد و توانایی استفاده از داشته ها در مسیر دانش و مهارت برای رسیدن به وضعیت بهتر و پشگیری از خروج از مدار کار داشته باشیم.

اوسط هاشمی  بیان کرد: در جامعه امروزی مهارت فقط فن نیست و به معنای عام هم ضرورت است و تمام مهارت های مورد نیاز برای زندگی بهتر جزو ضرورت ها است.

او با بیان اینکه در کسب مهارت سخت ۱۵ درصد توانایی و با مهارت نرم ۸۵ درصد شانس ماندگاری و تثبیت موقعیت خواهیم داشت ،گفت : اگر کسی در بازار کیفیت، مشتری مداری و اخلاق مداری و شبکه سازی و برندسازی و استاندارد نداشته باشد در مسیر رقابت سهم خود را از دست می دهد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: امروز آموزش و مهارتی که قدرت انعطاف دهد و ضامن ماندگاری باشد مورد نیاز است و نگاه به مهارت را باید بازنگری کنیم زیرا جامعه امروز نزدیکی خاصی با ارزش مهارت ندارد.

او با تاکید بر بازنگری در نظام آموزش عالی جهت دستیابی به مهارت فارغ التحصیلان ، یادآورشد آموزش های دانش اموزان باید هدفمند و با نگاه به آینده باشد و اگر در آموزش عالی بازنگری و نگاه به فردا نباشد آمار فارغ التحصیلان بیکار تصاعدی افزایش خواهد یافت.

هاشمی گفت : کسب علم باید به سمت حضور موثر ،کارآمد و ماندگار منتج شود و امروز با حداقل سرمایه ،حداکثر درآمد ایجاد می شود و بدون توجه به آموزش های نوین  و تقاضاهای جدی آینده ، تحول ایجاد نمی شود.

اوادامه داد: باید محور معیشت و اقتصادمردم در استان شناسایی و به نسل دانش آموختگان و بیکار توجه شود  و امروز فرصتی برای مشاغل آینده در ۲۴ رشته در حوزه فناوری  است که باید در فنی و حرفه ای لرستان محور آموزش قرار گیرند.

هاشمی بیان کرد: همچنین دپارتمان ملی عشایر کشور با مشارکت سازمان فنی و حرفه ای، امور عشایری و استانداری در لرستان تشکیل می شود و از محل فروش سهام مراکز آموزش فنی و حرفه ای  کشور به ویژه پنج استان کمتر برخوردار تجهیز به روز می شوند.

او عنوان کرد:  با مشارکت شورای مدیران وزارت تعاون، سند توسعه اجتماعی در لرستان تنظیم شود و منطبق با سند آمایش در شورای سیاستگذاری وزارت تعاون پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور  تاکید کرد: سند راهبری مهارت باتوجه به آمایش سرزمین، شناسایی منابع و نتایج حاصل از نظر سنجی ذی نفعان در استان ایجاد شود و مشاغل دارای اولویت در ۱۰ سال آینده معرفی شود تا نیاز استان تامین و از فرصت های ملی جهت تجهیز کارگاه ها و آموزشگاه ها استفاده شود.

او بر لزوم تهیه بانک اطلاعات استادکاران تاکید کرد و گفت: تنها مدرک در جامعه جایگاه ندارد بلکه امروز مهارت دارای جایگاه رفیع است.

هاشمی گفت: ۵۰ درصد ظرفیت آموزش و پرورش باید به سمت مهارت آموزی برود و تمام مراکز فنی و حرفه ای در خدمت مدارس است.‌‌

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز