معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه ای است

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۷:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۶۶۷۷
حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه ای است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه ای است گفت : آموزش مهارت آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ فخری وظیفه دستگاه های اجرایی را کمک به دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و با اشاره به مهارتی و آچار به دست بودن دانشجویان این مجموعه گفت : این دانشجویان با توجه به سطح کم توقعات به راحتی جذب بازار کار می شوند .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و با همت مدیران این دانشگاه باید سوله ورزشی این دانشگاه در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح گردد .

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند آینده کشور ما را بسازد ، خاطر نشان کرد خوابگاه و امکانات مناسب آموزشی باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و با حمایت استانداری ، شورای شهر ، شهردار محترم و سایر دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر مشکلات این مجموعه دانشگاهی برطرف گردد .

وی ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و اعلام کمک به این مجموعه گفت : درخواست تأمین اعتبار ، امکانات ، تجهیزات و همچنین ساختمان 2400 متری این مجموعه به صورت کتبی به معاونت عمرانی استانداری ارائه تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی بسیار موفق عمل کرده است و 63 درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی شاغل می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل و مهمترین عامل تاثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.

وی با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تصریح کرد ، علت این آمار قابل تامل گذراندن 4 سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان ها ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن آچار به دست و فنی بوده و سریعا جذب بازار کار می شوند .

وی گفت: در استان سمنان چهار دانشکده فنی و حرفه ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت و دو دانشکده در شهرستان های شاهرود و امیرآباد دامغان است که در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیئت علمی و استاد حق التدریس ارائه خدمت خدمت به دانشجویان و جامعه می نماید .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز