شهردار میبد:

برای خدمات رسانی بهتر نیاز به مدیریت واحد شهری است

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۵:۰۲:۳۷
کد خبر: ۱۰۵۸۴۵۸
برای خدمات رسانی بهتر نیاز به مدیریت واحد شهری است
شهردار میبد با اشاره به لزوم مدیریت واحد شهری گفت: این نهاد خدمات رسان و شورای شهر که از ارکان اصلی در اداره امور است ، ولی اختیار کافی متناسب با مسوولیت های تعریف شده یا واگذاری امور به خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علیرضا نقوی"شهردار میبد یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به عملکرد شهردار میبد گفت: این مجموعه در یک سال گذشته با استفاده از ۱۴ هزار تن آسفالت اقدام به لکه‌گیری و روکش معابر سطح شهر با استفاده از کارخانه آسفالت به ظرفیت ۸۰ تن در ساعت و با ۲۵ سال کارکرد کرده است. 

نقوی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهر افزود: به زودی یک کارخانه آسفالت با ظرفیت تولید ۱۲۰ تن در ساعت و مجهز به آخرین استانداردهای روز خریداری می‌شود.

وی دیگر اقدامات انجام شده بر اساس اولویت‌های اعلام شده در هر منطقه از شهر به ۱۷ کیلومتر جدول‌گذاری و همچنین پیاده روسازی  و شروع ساخت ارگ شهرداری با زیربنای هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع اشاره کرد.

شهردار میبد با اشاره به واگذاری‌ها و مزایده‌ها طرح های عمرانی یادآور شد: واگذاری و استعلام‌ها با انجام تشریفات کامل و با نظارت قوه قضاییه  و با انتشار در تارنمای شهرداری ،روزنامه‌های رسمی و محلی انجام می‌شود.

این مسوول در ادامه به پیگیری راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی و الکترونیکی و اپلیکیشن موبایل برای ارائه درخواست‌ مانند صدور پروانه و پرداخت عوارض از سوی شهروندان و رونمایی پروانه تک برگی ساختمان اشاره کرد.

نقوی شرکت در نمایشگاه‌ها با هدف توسعه صنعت گردشگری و انجام اقداماتی مانند پشتیبانی در راه‌اندازی نقاهتگاه برای بستری بیماران کرونایی و پیگیری طرح جداسازی زباله از مبدا که به زودی اجرا می‌شود، خبر داد.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر میبد با اشاره به تصویب افزایش بودجه شهرداری در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان گفت:  با گذشت حدود ۶ ماه از سال از نظر درآمد نسبت به بودجه سال عقب نیستیم.

حسینعلی فلاح با اشاره به قانونمند کردن پروانه های ساختمانی افزود: سعی شده است تخفیف هایی از جمله رایگان کردن عوارض و هزینه صدور پروانه به اقشار آسیب‌پذیر کمک شود.

وی واگذاری ۲۵ درصد زمین به شهرداری در ساخت و سازها برای دریافت خدمات اشاره کرد و گفت: این موضوع از طرف شهروندان تا اندازه‌ای انجام شده و شهرداری در این زمینه و دریافت معوقه ها موفق نبوده ‌است.

فلاح به پیگیری تهیه طرح جامع شهر میبد بر اساس طرح تفضیلی و تقسیم شهر به هفت بخش اشاره کرد و گفت: انجام پروژه‌ها و عملیات عمرانی در هر بخش تا به حال با نظارت یکی از اعضای شورای شهر انجام شده ‌است.

در این نشست مسوولان شهرداری و اعضای شورای شهر به سووال های خبرنگاران در مورد مشکلات سد معبر ، آسفالت معابر ، مشکل باغ رها شده در بافت تاریخی معروف به «گودالُک »، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مشکلات مرتبط به ساخت و سازها پاسخ دادند.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز