ادای احترام به شاعران درگذشته در مقبره الشعرای توس

۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۲۷:۴۵
کد خبر: ۱۰۶۰۲۷۴
ادای احترام به شاعران درگذشته در مقبره الشعرای توس
همزمان با روز شعر و ادب فارسی و سالروز درگذشت استاد شهریار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از شاعران مشهد با حضور در مقبره الشعرای این شهر و نثار گل به مقام شعرای مرحوم، در این مکان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،جعفر مروارید ضمن ادای احترام به شاعران درگذشته خراسانی گفت: بسیار مفتخریم که در روز مزین به شعر و ادب فارسی با جمعی از شاعران و پیشکسوتان استان در مقبره الشعرا گرد هم آمدیم و تکریمی از مقام شعر و ادب خراسان که طنین ملی و بین المللی دارد را شاهدیم.

وی با اشاره به  آرامگاه اخوان ثالث و قبور شاعران برجسته آیینی چون مرحومان ذبیح الله صاحبکار، احمد کمال پور، محمد قهرمان، غلامرضا قدسی و علی باقرزاده که همه آنان در این مکان به خاک سپرده شده اند، گفت: امروز بهانه ای شد ما در مقبره الشعرا به کسانی که حیات ادبی و فرهنگی خراسان و ایران مدیون آنهاست ادای احترام کنیم و این روز را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: امیدوارم شعر و ادب خراسان که نشان آن زیست ادبی و فرهنگی خراسان بزرگ و کهن است همچنان ادامه داشته باشد و شاعران جوان با ایده های نو، خط ممتدد تاریخی شان را با این پیشکسوتان حفظ کنند.

جعفر مروارید تصریح کرد: امید می ورد که در طرح جدیدی که در طرح جلوخان آرامگاه فردوسی با کمک شهرداری و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری احداث شد، برای توسعه و احیای مقبره الشعرا نیز برنامه ریزی شود چرا که کالبدی که به همت دوستان فراهم شده روح و حیات آن  به حضور شاعران و پیشکسوتان است.

مروارید تصریح کرد: تاکنون در این خصوص با شهردار مشهد مذاکره کردیم تا در طرح جدید جلوخان به باز سازی مقبره‌الشعرا توجه شود.

وی در پایان افزود: در این دوران سخت که کشور درگیر بیماری کرونا است، ما نیازمند امید به آینده، نشاط فرهنگی و هنری هستیم. شعر و ادب خراسان و حضور شاعران یک نقطه قوت و یک دلگرمی برای جامعه ما برای گذر از این دوران سخت باشد.

در ادامه این بازدید، محمد نیک، هاشم رضازاده، راضیه رجایی از اعضای شورای سیاست گذاری شعر و ادب استان و نیز جمعی از شاعران مشهدی به شعر خوانی پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز