مدیرکل بهزیستی استان البرز:

جامعه هدف ما در تنگنا است/ بانک‌ها دریافت وام مددجویان را تسهیل کنند

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۰۹:۳۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۱۶۰۳
جامعه هدف ما در تنگنا است/ بانک‌ها دریافت وام مددجویان را تسهیل کنند
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت : در حال حاضر و در شرایط تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی واقعا شرایط عادی را تجربه نمی کنیم و وضعیت اقتصادی و معیشتی جامعه ما اصلا خوب نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،اسدالله حیدری اظهار کرد: سالانه حدود ۹۰ هزار نفر به استان البرز مهاجرت میکنند که اکثرا از طبقه فرودست جامعه و بدنبال شغل و ارتقاء سطح زندگیشان اقدام به مهاجرت کرده اند و مسئولیت اجتماعی هر کدام از ما ایجاب می کند که توجه بیشتری به این مسائل داشته باشیم تا خدای ناخواسته جامعه ما تبدیل به جامعه ای ناامن نشود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : خوشبختانه در سال گذشته اکثر بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی عملکرد بسیار قابل قبولی داشتند و البته تعدادی از بانکها شاید بدلیل ضوابط اجرایی که دارند خوب عمل نکردند.

این مقام مسئول گفت : علی رغم اینکه افزایش سرانه به ۳۰ میلیون و ۵۰ میلیون تعداد ضامن ها را بالا برد و تضامین بانکی را برای جامعه هدف بهزیستی سخت تر کرد اما درصد اعطای تسهیلات گویای این مسئله هست و بالای ۸۴ درصد بود که خیلی خوب بوده و به نسبت سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته ایم.

وی افزود : بنا بر تأکید استاندار البرز مبنی بر تقدیر از بانک های موفق ، حتما در جلسه اشتغال استان از بانک هایی که در ارائه تسهیلات به جامعه هدف بهزیستی خوب عمل کردند و نهایت همکاری را داشتند تجلیل به عمل خواهیم آورد.

حیدری تصریح کرد : جدی ترین چالش ما همین بحث تضامین بانکی است که امیدواریم روسای محترم بانکها همکاری لازم را داشته باشند زیرا برای فردی که به لحاظ مالی فقیر ، مستمند و در تنگنا است و خانواده و دوستانی ندارد که تقبل کنند ضامن این فرد شوند آوردن دو نفر ضامن که در همان بانک و همان شعبه حقوق بگیر باشد کار بسیار بسیار سختی است و شاید اگر خیلی صریح و روشن به وی اعلام کنند وام پرداخت نمی کنیم خیلی محترمانه تر است و حداقل دردسر برایش ایجاد نمی شود.

مدیرکل بهزیستی اذعان کرد : خیلی از مددجویانی که روزهای چهارشنبه برای ملاقات عمومی به دفتر من می آیند برای برگشت به خانه هایشان کرایه تاکسی ندارند و خیلی ها پیاده بر می گردند ، وضعیت اقتصادی امروز فاجعه بار است و من هیچوقت در تمام عمرم ندیدم جامعه هدف ما اینگونه در تنگنا باشد.

این مسئول در پایان گفت : از مدیران بانک ها خواهش دارم با حس نوعدوستی بیشتر و با تدبیر شرایطی را فراهم آورند که مددجویان بتوانند وام دریافت کنند تا گوشه ای از مشکلاتشان برطرف گردد و بتوانند یک زیست نسبتا بهتری در حواشی شهرها داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز