معاون سیاسی استاندار اردبیل:

میزان استفاده از ماسک در استان به میانگین کشوری کمتر است

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۴۸۷۳
میزان استفاده از ماسک در استان به میانگین کشوری کمتر است
معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل در بیشتر صنوف از ماسک کمتر استفاده می شود و حساسیت نسبت به گذشته کمتر شده و استفاده از ماسک نسبت به میانگین کشوری پایین است.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه مدیریت کرونا با محوریت آموزش و پرورش اظهار کرد: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون ۱۴ مورد بستری ابتلاع به کرونا در بین دانش آموزان استان اتفاق افتاده که ۹ نفر بطور قطعی و ۵ مورد آزمایش منفی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات دانش آموزان ناقلان بدون علایم هستند گفت: در مدارس رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از سایر نقاط رعایت شود گرچه آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام داده است و باید با حضور در مدارس عملکردها ارزیابی و رصد شود. 

ندایی افزود: گروه های بازدید از مدارس باید اکیپ کامل با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود و با هماهنگی آموزش و پرورش در مدارس حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا جهت محدودیت یک هفته ای به استان ها اختیار تام داده است، تصریح کرد: ستاد مدیریت کرونا در استان ها طبق نظریه دانشگاه علوم پزشکی می تواند در تعطیلی و محدودیت یک هفته ای مدارس، حوزه و دانشگاه ها تصمیم گیری کند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اظهار کرد : ۷ماه از ظهور این ویروس گذشته است که تا کنون واکسن و داروی تایید شده در هیچ کجای جهان یافت نشده است و باید در این رابطه با رعایت اصول بهداشتی خود را با وضعیت موجود سازگار کنیم و بخاطر علمی بودن بحث، تمام پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی نیز قابل اجراست.

وی بیان کرد: نسبت به سایر استان ها وضعیت نستا پایدار داریم و در شهرستان های اردبیل و مشکین شهر وضعیت قرمز و گرمی و خلخال نارنجی اعلام شده است که باید حساسیت مردم نسبت به موضوع بیشتر شود.

این مسوول با بیان اینکه ممکن است با شیوع آنفولانزای فصلی دچار بحران شویم، افزود: در پیک چهارم و شش ماهه دوم نیاز به همکاری بیشتر داریم و رعایت پروتکل بهداشتی باید بیش از گذشته افزایش یابد.

ندایی ادامه داد: مساله دیگر توزیع واکسن آنفلوآنزا است باید نحوه تزریق و توزیع این واکسن که تقریبا یک پنجم جمعیت و طبق سیاست کلی که در کشور اعلام شده حایز شرایط خواهند بود و این موضوع باید شفاف سازی شود و در سطح ملی هر تصمیمی گرفته شود قابل اجرا است.

وی ادامه داد: در نانوایی ها و مطب های پزشکان اصول بهداشتی کمتر رعایت می شود و در اماکن عمومی باید بیشترین استفاده از ماسک را داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار اردبیل از متولیان آموزش و پرورش خواست نسبت به رفع ایرادات برنامه شاد و تقویت اینترنت اقدام و با مسوولان رده بالا مذاکره کنند.

در این جلسه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل آموزش و پرورش گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا ارایه کردند و عده ای از اعضای حاضر نیز پیشنهاد و راهکارهای خود را تشریح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز