نماینده اردکان:

گردشگری قنات از جمله عناصر جذب گردشگران خارجی است

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳۷
گردشگری قنات از جمله عناصر جذب گردشگران خارجی است
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری قنات یکی از انواع پر مخاطب و پر جاذبه گردشگری برای گردشگران خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمد رضا دشتی" نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جریان افتتاح ۲سفره خانه سنتی و بازدید از پروژه های گردشگری شهرستان اردکان افزود: اردکان توانست موضوع گردشگری قنات را با احیای قنات این شهرستان رونق دهد.

وی با تاکید بر پیگیری اختصاص معاونت‌های اقتصادی و گردشگری برای وزارت امور خارجه کشورمان با توجه به محدودیت‌های سفر به ویژه در مورد کشورهای اروپایی اضافه کرد: دو بند از مجموع ۹ بند قرارداد بین ایران و چین در مورد گردشگری است و این مسئله به خوبی گویای اهمیت این صنعت برای کشورمان است و در همین راستا نیز باید عنایت به این صنعت افزایش یابد.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس تصریح کرد: نباید به واسطه کرونا هر بخشی را به حال خود رها کنیم؛ گردشگری و سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به شیوع کرونا نمی‌شوند لذا نباید صنعت گردشگری را که بسیاری از مشاغل و معیشت مردم به آن وابسته است را رها کنیم.

دشتی اردکانی گفت: مکلف به فرهنگ‌سازی در مورد گردشگری حین کرونا هستیم و باید این مسئله از طریق ابزار رسانه تبیین شوند تا گردشگری نیز بیش از این دچار آسیب نشود.

وی ادامه داد : ظرفیت‌های مجلس نیز پشتوانه و همراه در این مقوله خواهد بود، ضمن این که به نظر می‌آید باید علاوه بر سند توسعه گردشگری، سند قبل، حین و بعد از کرونا نیز در این حوزه تدوین شود.

این نماینده یادآور شد: حمایت از اقشار ضعیف حوزه گردشگری از نظر بنیه مالی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

تاکنون یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان اردکان شناسایی شده که ۲۴۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز