استان ما در آستانه انفجار اپیدمی کرونا قرار دارد!

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۶۱۴۹
استان ما در آستانه انفجار اپیدمی کرونا قرار دارد!
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان طی روزهای آینده شدت می‌گیرد و اگر شهروندان رعایت نکنند، انفجار اپیدمی کرونا را در هفته‌های آینده شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر ابراهیم قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بیماری کووید ۱۹ در استان به حالت فوق انتشار رسیده و یک فرد بیمار یا مکان آلوده می‌تواند ده‌ها نفر را مبتلا کند.

وی با هشدار درباره اینکه روند افزایشی تعداد مبتلایان در استان تا چند روز آینده شدیدتر می‌شود، افزود: وضعیت شهرهای سنندج، سقز، بانه و بیجار نگران کننده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از همزمانی همه‌گیری بیماری در شهرهای استان، اضافه کرد: این مساله می‌تواند خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه کند.

قادری درباره حالت فوق انتشار بیماری در استان هم یادآور شد: این حالت در دورهمی‌ها، تجمعات، ادارات و هر مکانی که تجمع در آن باشد بیشتر است و برای همین باید آنها را به حداقل رساند.

وی به برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری هم اشاره کرد و گفت: برای جابجایی امکانات به شهرهایی که پیک شدیدتری را نسبت به دیگر شهرها داشته باشند، انجام داده‌ایم و از طرفی ظرفیت آزمایش را بالا برده و قرنطینه خانگی مبتلایان را با شدت دنبال می کنیم چرا که از ابزارهای جدی برای کنترل اپیدمی به شمار می‌رود.

قادری وضعیت فعلی استان را حاصل سهل‌انگاری و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام و تاکید کرد: اگر از همین امروز رعایت جدی و شدید این پروتکل‌ها را از سر بگیریم، می توانیم تا ۲۰ روز آینده،  رشد روند ابتلا به بیماری را کم کنیم.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور تا ظهر سه‌شنبه هشتم مهر، ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر نفر است و با احتساب ۲۰۷ فوتی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ هزار و ۹۸۶ تفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز