معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

افزایش شدید بیماری کرونا در ۴ شهرستان استان کردستان

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۰:۲۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۶۳۷۴
افزایش شدید بیماری کرونا در ۴ شهرستان استان کردستان
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تداوم روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه و بیجار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، دکتر ابراهیم قادری با اشاره به موج جدید کرونا در استان، اظهار کرد: در این موج چون تعداد زیادی از شهرهای استان همزمان درگیر خواهند شد، امکان خدمات رسانی و جابجایی امکانات بین شهرستان‌ها به شدت محدود است و در صورت عدم کنترل اپیدمی، یک فاجعه در راه خواهد بود.

وی از تداوم روند افزایشی بیماری کرونا در شهرستان‌های سنندج، سقز، بانه و بیجار خبر داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: حالت انتشار شدید در ادارات، پاساژها، رستوران‌ها، مهمانی‌ها و عروسی‌ها و سایر اماکن با تهویه نامناسب و ازدحام بیشتر است، که در این فضاها، ده‌ها نفر همزمان مبتلا می‌شوند و حالت انفجاری به اپیدمی خواهند داد.

دکتر قادری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حال آماده باش است، افزود: ضمن تشدید بازدیدها، راه اندازی کارناوال‌های هشدار و آگاه سازی، قرنطینه‌های خانگی و ظرفیت تست‌های تشخیصی افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: از مردم و‌ مسئولین تقاضا داریم با همکاری هم و با رعایت دستورالعمل‌ها در اماکن، اصناف و همچنین استفاده مداوم از ماسک و تعطیلی دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و جدی گرفتن هشدارها به کنترل سریع اپیدمی کمک کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأکید کرد: افراد علامتدار حتماً تماس‌های فیزیکی خود با خانواده و دوستان را تا حداقل ۱۰  روز قطع کنند که باعث گسترش بیماری نشوند.

دکتر قادری با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه را از هم اکنون باید تشدید کرد، یادآور شد: عملکرد مردم و مسئولین در استان کردستان تاکنون در این زمینه خوب بوده و نباید اجازه دهیم به دوران سیاه اپیدمی برگردیم و مجدداً تعداد زیادی از عزیزانمان را از دست دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز