معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز:

تزریق واکسن آنفولانزا برای همه ضروری نیست/ راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل ها است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۰۸:۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۸۷۰۷
تزریق واکسن آنفولانزا برای همه ضروری نیست/ راه پیشگیری از کرونا رعایت پروتکل ها است
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت :تزریق واکسن آنفولانزا برای همه افراد ضروری نیست و این واکسن از کرونا جلوگیری نمی کند .

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر محمد نوری سپهراظهار کرد : هر ساله در فصولی از سال شیوع ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا مَی کند که علائم آنها شباهت ها و تفاوت هایی با بیماری کرونا دارد که این امر کنترل بیماری کرونا را دشوار می کند .

وی افزود: بر این اساس مردم باید در خصوص تفاوت های این بیماری ها به خوبی آموزش ببینندواز آن آگاهی داشته باشند.

این مسئول با تاکید براینکه تزریق واکسن آنفولانزا برای همه مردم ضرورتی  ندارد گفت: گروه های پر خطر مثل پرسنل بهداشت و درمان که به صورت مداوم با بیماران در ارتباط هستند ، سالمندان، زنان باردار،کودکان زیر ٥ سال و افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مثل دیابت،فشار خون، بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان هستند بهتر است واکسن را تزریق کنند.

 دکتر نوری سپهر تصریح کرد: تزریق واکسن آنفولانزا به هیچ عنوان از کرونا جلوگیری نمی کند و فقط از ابتلا به برخی از ویروس های آنفولانزا پیشگیری مَی کند .

وی ادامه داد: در تمام محافل علمی دنیا راه پیشگیری از کرونا رعایت ٣ اصل استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در پایان گفت: برای استفاده از ماسک حتما نیاز نیست از ماسک های N95 یا ماسک جراحی استفاده شود .مردم می توانند پارچه هایی را که در خانه دارند در سه لایه ماسک تهیه کنند و جلوی دهان و بینی خود را بپوشانند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز