رییس کل دادگستری استان البرز خبرداد:

جذب ۷۷ قاضی جدید در محاکم قضایی البرز/دادگاه های تجدید نظر به عدد ۱۵ رسید

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۹۴۶۷
جذب ۷۷ قاضی جدید در محاکم قضایی البرز/دادگاه های تجدید نظر به عدد ۱۵ رسید
رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان مصوبات بسیار مهمی در زمینه تامین کادر قضایی و اداری و توسعه فضای فیزیکی البرز داشت گفت: از برکات آن می‌توان به جذب 47 قاضی در سال گذشته و 30 قاضی در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ،حسین فاضلی هریکندی اظهار کرد: در زمینه زیرساختی، تکمیل ساختمان دادگستری کل استان البرز به همراه احداث چندین مجتمع قضایی دیگر از جمله مجتمع حقوقی و خانواده در کرج و ساختمان دادگستری و دادسرا در چهارباغ، اشتهارد، فردیس و ساوجبلاغ در دستور کار قرار داشته و با جدیت در حال پیگیری است.

 

وی بخشی از اقدامات انجام شده در مجتمع خانواده کرج را برشمرد و اظهار کرد: یک اقدام مهم در کشور که مبدا آغاز آن دادگاه خانواده کرج بود اجرای سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اجرای احکام بود که با توجه به نتایج مثبت آن در افزایش تکریم ارباب رجوع، از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در کلیه دادگستری‌های کشور در حال اجراست.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز حضور قضات با تجربه و دارای سوابق علمی روشن و دارای تراز قضات دیوان عالی کشور را از ویژگی‌های شعب دادگاه های تجدید نظر استان دانست و گفت: افتتاح شعب جدید در محاکم تجدیدنظر استان از دستاوردهای یک سال اخیر دادگستری است و اکنون 15 شعبه فعال داریم که این تعداد با تکمیل ساختمان جدید به ۱۹ شعبه افزایش خواهد داشت.

وی بهبود شرایط محاکم حقوقی کرج را در ادامه و تکمیل اقداماتی که در دوره مدیریت قبلی صورت گرفته را به عنوان جدی‌ترین خواسته خود از سرپرست جدید این مجموعه مطرح کرد و متذکر شد: به دلیل برخی مشکلات، محاکم حقوقی شهرستان کرج، بیشترین میانگین مانده شعب در کشور را دارد که انتظار است با محقق شدن اقدامات تحولی که بخشی از آن ها آغاز شده جایگاه این مجموعه ارتقا یابد.

فاضلی هریکندی اضافه کرد: بخشی از مشکلات مجتمع حقوقی کرج در کنار حجم بالای ورودی و کمبود کادر قضایی و اداری که در این زمینه تا حدود زیادی مشکل برطرف شده، عدم حضور قضات با سابقه حقوقی بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پس از شناسایی قضات دارای تحصیلات و توانمندی مرتبط، این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

 

 

نظر شما