مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبرداد :

اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در لرستان در زمینه صنایع دستی / فعالیت ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در سطح استان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۷
اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در لرستان در زمینه صنایع دستی /  فعالیت ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی در سطح  استان
سید امین قاسمی گفت: ۱۱۰ هزار نفر در لرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه صنایع دستی مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛  قاسمی، در این خصوص به خبرنگاران  ، اظهار کرد: استان لرستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه صنایع دستی در ایران دارای تنوع بالا و زیبایی منحصر به فردی است.

اوافزود:در زمینه تولید و فروش صنایع دستی در لرستان، ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

قاسمی تصریح  کرد: در شهرستان خرم‌آباد، یک بازارچه ثابت فروش صنایع دستی در محوطه باغ گلستان ایجاد شده که در غرفه‌های آن محصولات صنایع دستی مربوط به کل استان به فروش می رسد.

او خاطر نشان کرد:  در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های خودگردان فروش صنایع دستی برقرار است که این موارد نیز ظرفیت خوبی در جهت ایجاد اشتغال محسوب می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه در زمینه تولید صنایع دستی نیز کارگاه‌هایی در سطح استان فعال هستند، گفت: ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع دستی ثبت شده و دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند.

او بیان کرد:  همچنین ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی به صورت مشاغل خانگی، در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز به عنوان پایلوت فعال هستند.

قاسمی  گفت:  این صنایع دستی شامل گلیم بافی، ماشته، لباس لری، ورشو، مسگری، چرم دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی هستند.

او در خصوص تولید لباس لری عنوان کرد:یک کارگاه تولید لباس لری در خرم‌آباد وجود دارد و برخی افراد هم به صورت خصوصی اقدام به تولید آن می‌کنند.

قاسمی یادآورشد: در زمینه تولید گلونی نیز کارگاهی تحت عنوان صنایع دستی نداریم اما یک کارگاه صنعتی وجود دارد که شخصی به صورت خصوصی آن را تولید می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز