استاندار کردستان:

پیشرفت کردستان در گرو توسعە بخش کشاورزی است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۱۰۶۹
پیشرفت کردستان در گرو توسعە بخش کشاورزی است
استاندار کردستان بە صراحت گفت کە پیشرفت و آبادانی کردستان در گرو توسعە بخش آب و کشاورزی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، بهمن مرادنیا در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان  گفت: اگر میخواهیم محرومیت از کردستان رخت بربندد باید بە توسعە بخش کشاورزی و ایجاد زیرساخت های آن توجە ویژە داشتە باشیم.


وی تاکید کرد: در صورت تبدیل اراضی دیم بە آبی درآمد روستانشینان و اقشار محروم چند برابر خواهد شد.


مرادنیا با بیان اینکە در مسیر سامانە انتقال آب سد آزاد دو هزار و ۲۰۰ هکتار در فاز نخست به باغ تبدیل و عملیات اجرایی آن شروع می شود، گفت؛ برای تبدیل اراضی دیم به آبی برای ۹۶ هزار هکتار از وزارت نیرو تخصیص دریافت کرده ایم که با اجرای کامل آن کشاورزی استان متحول خواهد شد.


استاندار کردستان اضافه کرد: برای اجرای دو هزارو ۲۰۰ هکتارباغ در مسیر سامانه انتقال آب سد آزاد به مددجویان کمیته امداد توجه شده و تامین اعتبار برای آن از تسهیلات کم بهره بانکی، کمک های دولتی و کمک های بلاعوض برای مددجویان استفاده خواهد شد.
وی همچنین به ایجاد ۲۲۰ پنل خورشیدی در مناطق روستایی برای مددجویان و در راستای تولید و فروش برق صورت می گیرد که به طور میانگین ماهانه حدود یک میلیون تومان برای آنان درآمد در پی خواهد داشت.


مرادنیا درادامه به احداث سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومین در استان توسط کمیته امداد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در استان نیز اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد از واحدها بزودی آماده بهره بردای قرار خواهد گرفتو تحویل محرومین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز