۱۳۵ مبتلا به کرونا در هفت روز گذشته استان یزد

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۵:۴۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۷
۱۳۵ مبتلا به کرونا در هفت روز گذشته استان یزد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به افزایش ابتلای افراد به کرونا در استان گفت: در هفت روز گذشته ( ۱۳ تا ۱۹ مهرماه ) روزانه ۱۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "دکتر سید ابراهیم سلمانی" روز سه شنبه در نخستین گفت و گو با خبرنگان بعد از دوران کرونا که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در این مدت نتیجه آزمایش ۹۴۵ فرد به کرونا مثبت اعلام شد.

وی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون، ۹ هزار و ۴۴۷ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و ۹۱۴ نفر بستری و پنج هزار و ۵۳۳  نفر نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد میانگین سنی مبتلایان قطعی بستری شده را ۵۶ سال و میانگین سنی مبتلایان فوت شده را ۷۱ سال بیان کرد.

 سلمانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران کووید -۱۹ در شهرستان میبد سه برابر شده است، تصریح کرد : همچنین تعداد افراد مبتلا در ابرکوه هم در حال افزایش است و وضعیت شهرستان های خاتم و تفت هم بحرانی است.

سلمانی علت افزایش بیماری در استان یزد را دورهمی های خانوادگی ذکر کرد و گفت: شهروندان برای حفظ سلامتی خود همچنان در خانه بمانند و در صورت نیاز به حضور در اجتماع پروتکل‌های بهداشتی  را رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز